صهیونیست‌ها دستان ترامپ را می‌فشارند

کدخبر: 2364304

معاون حزب جمهوری خواهان در خارج از آمریکا، مدعی شد که براساس نظرسنجی‌ها پیروزی بایدن یک پیش بینی اشتباه است.

با اینکه تنها چند روز به انتخابات آمریکا باقی مانده مبارزات انتخاباتی این دو نامزد در تل‌آویو، یکی از متحدان اصلی واشنگتن و محل زندگی یک جامعه بزرگ از آمریکایی‌ها به پایان رسیده است.

دفتر مبارزاتی ترامپ در تل‌آویو، حمایت خود از رئیس جمهور فعلی را با ارسال انبوهی از موتور سیکلت سواران از تل‌آویو به قدس اشغالی اعلام کرد.

«مارک زل » معاون جمهوری خواهان در خارج از کشور و مردی که پشت این مبارزات انتخاباتی است، گفت: «ترامپ نه تنها برای آمریکا بلکه برای متحدانش در خاورمیانه هم بهترین گزینه است. ترامپ در چهار سال ریاست جمهوری‌اش لیستی از موفقیت‌ها را دارد که باعث شد نتانیاهو او را به عنوان بهترین دوست اسرائیل تبلیغ کند».

ترامپ در ۲۰۱۷ بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخت و چند ماه بعد سفارت آمریکا را به این شهر انتقال داد. او همچنین از نظر بین المللی هم با سر باز زدن از توافق هسته‌ای که تهدیدی برای اسرائیل بود، روبروی ایران قرار گرفت. ترامپ بودجه‌ای که آمریکا به فلسطینی‌ها می‌داد راکاهش داد و در برقراری صلح بین تل‌آویو با چند کشور مسلمان عرب نقش اساسی داشت.

اکنون به نظر می‌رسد که این سیاست‌ها به نتیجه رسیده وطبق نظرسنجی‌ها بیش از ۶۳ درصد از صهیونیست‌ها دوست دارند ترامپ دوباره رییس جمهور آمریکا شود. این در حالی است که تنها ۱۹ درصد آن‌ها حامی جو بایدن هستند.

اما باید گفت این نظر یهودیان آمریکایی نیست و آن‌ها در بسیاری از موضوعات به طرف جو بایدن گرایش دارند. البته معاون جمهوری خواهان آمریکا این را به سنت و تاریخ نسبت می‌دهد و به نظر او در آمریکا مردم یهودی، بیشتر در انتخابات از یک کاندید دموکرات حمایت می‌کنند و از ترامپ به عنوان شیطان نام می‌برند. او معتقد است که ذهن مردم توسط رسانه‌ها وشبکه‌های اجتماعی شستشو داده شده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: