روحانی: تحریم نتوانسته ما را تسلیم کند

کدخبر: 2364199

رئیس جمهور تاکید کرد که تحریم نتوانسته ما را تسلیم کند و یا ما را وادار به زمین گذاشتن طرح‌های توسعه‌ای کند.

حسن روحانی رئیس جمهور در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو طی سخنانی اظهار داشت: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم سرمایه‌گذاری ویژه روی آب است.

وی افزود: ما افتخار بزرگ داریم که ان شاءالله در همین هفته‌های آینده انجام می‌شود که یکی از آنها انتقال آب از خلیج فارس به فلات قاره ایران است که احتمالا هفته‌های آینده این افتتاح انجام می‌گیرد. این یکی از کارهای عظیم و بزرگی است که آب شیرین می‌شود و به سمت سیرجان، کرمان و یزد منتقل می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: این یکی از برنامه‌های بسیار مهمی بود که این دولت انجام داده و بخش خصوصی کمک کرده است. البته این طرح شیرین کردن آب و انتقال متعلق به بخش خصوصی است دولت کمک کرده است و ان شاءالله به افتتاح می‌رسیم.

وی با اشاره به طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه و احداث تونل عظیم انتقال آب، گفت:به مردم قول می‌دهیم که این دریاچه به نقطه مطلوب خود خواهد رسید.

روحانی گفت: در زمینه آب کار بسیار عظیم و بزرگی خوشبختانه انجام گرفته است. روز گذشته وزیر کشاورزی به من اطلاع داد که ۲۵ هزار هکتار زمین در غرب کشور آماده برای افتتاح است. این کار عظیم و بزرگی است که در حال انجام است.

وی اضافه کرد: ما همانطور که سختی‌هایی در این روزها به خاطر فشار تحریم بر مردم و زندگی آنها داریم اما در عین حال کارهای بزرگی هم در حال انجام است.

وی تأکید کرد: تحریم نتوانسته ما را بشکند بلکه تحریم مردم را اذیت کرده و در فشار قرار داده است.

رئیس جمهور یادآور شد: طرح کشاورزی و طرح آب و برق تقریبا، تحریم بی‌تأثیر بوده است و در طول این هفت سال طرح‌های مهمی که مدنظرمان بوده با سختی و فشار به افتتاح رساندیم و این افتخار بزرگی برای صنعت آب، برق و صنایع مختلف است.

روحانی خاطرنشان کرد: در تحول راه‌آهن، جاده، مسکن طبق چارچوب‌هایی که مدنظرمان بوده به سختی پیش آمدیم.

وی ادامه داد: مردم بدانند که تحریم نتوانسته ما را تسلیم کند و ما را در توسعه وادار کند که طرح توسعه‌ها را زمین بگذاریم لذا با سختی این طرح‌ها را ادامه دادیم و مطمئنم که مردم عزیز ما از این مشکلات عبور خواهند کرد.

وی یادآور شد: امروز بالاترین خیانت به مردم ایران در وسط میدان جنگ در برابر امریکا و صهیونیسم و ارتجاع منطقه سخنانی است که بخواهد مردم را ناامید یا مأیوس کند یا روحیه مردم را تخریب کند این بالاترین خیانت امروز است. امروز همه باید همدیگر را یاری و کمک کنیم.

روحانی گفت: دولت در خط مقدم و وسط میدان است و این کار بزرگ و عظیم را انجام می‌دهد و آنهایی که نسبت به دولت ایراد و نقدی دارند حتما خدمات دولت را هم مدنظر قرار دهند. دولت می‌تواند ایراد و مشکلاتی داشته باشد اما فراموش کردن خدمات نمی‌تواند با انصاف و اخلاق سازگاری داشته باشد.

روحانی یادآور شد: خوشبختانه ما امروز شاهد این بودیم در این مدت چند سال بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان در بخش آب و برق در تهران سرمایه‌گذاری شده است. کاری که برای تصفیه خانه‌ها در کشور انجام می‌شود و همچنین در بخش فاضلاب طرح‌های که در حال انجام است ما برای اینکه این آب را حفظ کنیم باید از پساب‌های درستی استفاده کنیم و تصفیه‌خانه‌هایی که ایجاد می‌شود بسیار اهمیت دارد.

رئیس‌جمهور گفت: درهمین تهران اگر پساب‌ها مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و ما طرح‌ها را تکمیل کنیم ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب در اختیار کشاورزی قرار می‌گیرد بنابراین این طرح ‌ها در حال انجام است و بنده از وزارت نیرو به خاطر افتتاح‌های مهم در سراسر کشور تشکر می‌کنم.

وی عنوان کرد: با اینکه شرایط ما در روز اول با امروز متفاوت است، شرایط ما در روزهای ۹۴ تا امروز متفاوت است اما دولت با همان روحیه روز اول و بی‌اعتنا به حاشیه‌سازی‌ها همه ما به کمک مردم و بخش خصوصی باید دست در دست دهیم و طرح‌های توسعه کشور و جهش تولیدی که امسال مدنظر است اجرایی و عملیاتی کنیم.

روحانی ادامه داد: ما باید بخش خصوصی را برای کار، تلاش، فعالیت دعوت کنیم. امروز خوشبختانه ما صادرکننده برق هستیم و این یکی از افتخارهای بزرگ ما است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با کمک مردم مسیر توسعه‌ای ایران را تا پایان این دولت و بعد از این دولت ادامه دهیم.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: