اهمیت بالای سئو محلی برای کسب و کارهای اینترنتی

کدخبر: 2364110

سئو محلی یکی از استراتژی های بهینه سازی و سئو سایت است که به منظور افزایش بازدید سایت و جذب مخاطبان مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت سئو محلی برای کسب و کارهای اینترنتی به ویژه وب سایت های کوچک یا نوپا بسیار زیاد است و امکان رقابت با وبسایت های قدیمی و کسب سهم از بازار و مخاطبان را فراهم می کند.

نسیم آنلاین : سئو محلی یکی از استراتژی های بهینه سازی و سئو سایت است که به منظور افزایش بازدید سایت و جذب مخاطبان مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت سئو محلی برای کسب و کارهای اینترنتی به ویژه وب سایت های کوچک یا نوپا بسیار زیاد است و امکان رقابت با وبسایت های قدیمی و کسب سهم از بازار و مخاطبان را فراهم می کند.

درواقع راه اندازی جستجوی محلی ایده موتورهای جستجو و گوگل برای ایجاد رشد و توسعه کسب و کارهای تازه راه اندازی شده بوده است ، همچنین چون گوگل علاقه دارد بهترین ، نزدیک ترین ، دقیق ترین و مرتبط ترین نتایج با جستجوی هر کاربر را به آنها ارائه کند ، می توان جستجوی محلی را یکی از ابزارهای تحقق این هدف دانست.

اگر وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را تازه راه اندازی کرده اید و هنوز قدرت و اعتبار کافی برای رقابت با وبسایتهای قدیمی با عمر دامنه بالا را ندارید ، سئو محلی اولین پیشنهاد ما به شما برای بهینه سازی و افزایش ترافیک سایت است.

طبق تحقیقات 75درصد جستجوها که به نتایج محلی ختم می شود ، به خرید و یا سفارش می انجامد و این دلیل دیگری بر اهمیت این استراتژِی است. برای تحلیل دلیل این رفتار می توان گفت ، اگرچه کاربران به اینترنت برای جستجو و دسترسی سریع به محصولات یا خدمات مدنظر خود علاقه دارند ، اما کماکان ترجیه می دهند از نزدیکترین فروشگاه یا با مراجعه حضوری محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

شما می توانید جهت افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه در گوگل با سئوبهینه با دامنه seobehine.ir در ارتباط باشید. همچنین جهت مطالعه مقالات و آموزش سئو رایگان ، فیلم ها ، مطالب و کتب مختلفی بر روی وبسایت سئوبهینه قرار گرفته است.

سئو محلی چیست ؟

سئو محلی یا local seo یک از استراتژی های بهینه سازی سایت است که هدف آن جذب کاربران محلی و مشتریان بالقوه در یک موقعیت جغرافیایی مشخص است. این موقعیت جغرافیایی می تواند یک محله ، شهر و حتی یک کشور باشد.

گوگل برای تقویت جستجوی محلی ، اقدامات زیادی انجام داده است. برای مثال زمانی که شما عبارتی را جستجو می کنید ، در بالای لیست نتایج 3 لینک در یک باکس مجزا نمایش داده می شود که درواقع نزدیکترین نتایج از نطر مکانی به شما هستند. همچنین با طراحی الگوریتم هایی مانند الگوریتم کبوتر ، این فاصله مکانی هر کاربر با نتایج ( براساس بررسی ip دو طرف) را در نتایجی که به هر کاربر ارائه می دهد لحاظ کرده است.

سئو محلی زمانی برای کسب و کارها اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانید 46٪ از کل جستجوها در گوگل بصورت محلی یا لوکال است. این بدان معنی است که اگر به سئو محلی توجه نداشته باشید ، بخش اعظمی از مشتریان و کاربران نزدیک به خود را از دست می دهید.

در آموزش سئو در سطح مبتدی ، توجه زیادی به جستجوی محلی داریم ، زیرا معمولا تکنیک های ساده تر و محدودتری را شامل می شود و مخاطب سریعتر آن را می آموزد و می تواند در مدت زمان کوتاهی به کمک این روشها کسب درآمد قابل قبولی داشته باشد.

چه روش هایی برای بهبود سئو محلی موثر هستند؟

برای اینکه بتوانید از جستجوهای محلی بهترین بهره را ببرید و کاربرانی که در اطراف و نزدیک به موقعیت جغرافیایی محل فعالیت شما حضور دارند را جذب کنید باید نکات و روش هایی را در سئو سایت خود انجام دهید. سئو محلی درواقع همان سئو است ، اما با اضافه شدن یک موقعیت جغرافیایی!

این تکنیک ها برایی بسیاری از فروشگاه ها ، رستوران و کافی شاپ ، آرایشگاه ها و تعمیرگاه خودرو و... کاملا ضروری است ، زیرا اکثر افراد برای دسترسی به چنین کسب و کارهایی تمایل دارند به نزدیک ترین آنها دسترسی داشته باشند.

72درصد کاربرانی که محصول یا خدماتی را در گوگل جستجو کرده اند ، سایت یا فروشگاهی را برای خرید نهایی انتخاب نموده اند که کمتر از 5 دقیقه با آنها فاصله داشته است. این آمار برای وبسایتهایی که در شهرهای بزرگ مثل تهران فعالیت می کنند فوق العاده است و به راحتی می تواند منبع بزرگی برای تامین درآمد و کسب سود برای هر کسب و کاری باشد.

ثبت سایت در گوگل مپ

اولیین اقدامی که برای تقویت سئو محلی باید انجام دهید ثبت سایت در google map است. اطلاعات گوگل مپ نه تنها در نتایج جستجوی ارگانیک به کاربران نمایش داده می شود، بلکه در اپلیکیشن های نقشه گوگل در اندروید و ios نیز نمایش داده می شود و خود به عنوان یک موتور جستجو عمل می کند. ثبت آدرس و محل فعالیت سایت در گوگل مپ یکی از روش هایی است که در جذب کاربران آن موقعیت جفرافیایی موثر است.

البته درج اطلاعات سایت در google my business نیز تاثیر زیادی در تقویت سئو محلی دارد و حتی اطلاعات گوگل مپ از آن گرفته می شود ، اما چون دسترسی به my business از ایران ممکن نیست ، بهترین گزینه همان google map است.

استفاده از مکان و موقعیت جغرافیایی در صفحات سایت

یکی دیگر از تکنیک های سئو محلی ، درج نام مکان یا موقعیت جغرافیایی در صفحات سایت است که می تواند در بدنه محتوا ، متاتگ توضیحات ، تگ عنوان یا هدینگ ها مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال فرض کنید ، شما یک وب سایت تعمیر موبایل دارید که در شهر اصفهان فعالیت می کند. پس دقیقا به جذب کاربرانی از این شهر نیاز دارید. در این صورت در بیشتر صفحات خود از اصفهان و کلمات دیگری مثل محله ها یا خیابان های این شهر در سایت خود استفاده می کنید. مثلا تعمیر موبایل در اصفهان خیابان چهارباغ!

به کار بردن نام مکان یا شهر در تگ عنوان نه تنها به کاربران نشان می دهد که شما در کجا و چه شهری فعالیت دارید ، بلکه خزنده های گوگل را مجاب می کند که وب سایت شما را در بالای لیست نتایج برای افرادی که در اطراف شما هستند نمایش دهد.

درج نقشه گوگل در سایت

روش دیگر سئو محلی ، درج موقعیت جغرافیایی محل فعالیت ، فروشگاه ها و یا دفاتر یک شرکت بروی نقشه گوگل و قرار دادن آن درون فوتر سایت یا در قسمت تماس با ما است. از انجا که خزنده های گوگل مدام در حال بررسی صفحات وبسایت ها هستند ، حتی اگر نقشه گوگل را در یک صفحه هم قرار دهید از چشم آنها مخفی نمی ماند. با بررسی اطلاعاتی که شما روی نقشه گوگل در وبسایت خود ثبت کرده اید ، ربات موتور جستجو متوجه می شود در چه مکانی فعالیت می کنید و شما را در نتایج محلی به کاربران همان محدوده معرفی خواهد کرد. برای سایت های وردپرس یا جوملا افزونه های رایگانی برای درج نقشه گوگل در سایت وجود دارد و نیازی به کدنویسی یا تغییرات خاصی در قالب نیست و می توانید نصب یک افزونه به راحتی آن را فعال نمایید.

تولید محتوا یا انتشار اخبار محلی

تولید محتوا یکی از 5 تکنیک برتر سئو در سال 2020 است و بدون شک در سال 2021 میلادی نیز به همین منوال خواهد بود. اما تولید محتوای محلی اصول و تکنیک های خاص خود را دارد. برای پررنگ شدن حضور سایت در جستجوهای محلی ، تولید محتوا یا انتشار اخباری مرتبط با آن محدوده یا شهر کاملا ضروری است. چنین مطالبی سیگنال های قدرتمندی از مکان فعالیت سایت به موتورهای جستجو می فرستند و می تواند شما را در بالای لیست 3 تایی پکیج جستجوی محلی گوگل قرار دهد.

ارسال نظر: