ترامپ: نقض آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ناامید کننده است

کدخبر: 2364077

رییس جمهور آمریکا نقض آتش‌بس سوم میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که با میانجیگری واشنگتن حاصل شده بود، را ناامید کننده توصیف کرد.

«دونالد ترامپ» نقض آتش‌بس سوم میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را ناامید کننده توصیف کرد.

شامگاه یکشنبه وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد توافق جدید آتش‌بس میان جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان از فردا (دوشنبه) آغاز می‌شود. وزارت خارجه آمریکا دربیانه خود با اشاره به بیانیه مشترکی که در تاریخ ۱ اکتبر (۹ مهر) میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی او و «ولادیمیر پوتین» همتای روسی آنان، منعقد شده بود، اعلام کرد که «این توافق از فردا ۸ صبح به وقت محلی اجرایی می‌شود و واشنگتن مذاکرات با مینسک را سهولت خواهد بخشید تا جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان راه‌حلی برای مناقشات قره‌باغ بیابند.»

با این وجود ساعاتی پس از اجرایی شدن، این آتش‌بس نیز مانند ۲ آتش‌بس قبلی نقض شد و درگیری میان باکو و ایروان بر سر منطقه «ناگورنو قره‌باغ» ادامه یافت.

ساعاتی پیش نیز «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، از باکو و ایروان خواست تا به توافق آتش‌بس پایبند بمانند.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان می‌گوید نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب مرگ چندین غیرنظامی شده‌اند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملاتی هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: