فواد ایزدی:

ایران یکی از محور‌های تبلیغاتی و انتخاباتی در آمریکا است

کدخبر: 2363947

کارشناس مسائل آمریکا گفت: ایران به دلیل جایگاه و اهمیت ایران در دنیا دارد، یکی از محور‌های تبلیغات انتخاباتی در آمریکاست.

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا درباره اینکه ایران بهانه انتخاباتی ترامپ شده است، گفت: ایران کشور مهم، پرقدرت و تاثیر گذاری است، نه تنها در این دوره از ریاست جمهوری آمریکا بلکه در طول این ۴۰ سال گذشته هم تهران، یکی از محور‌های تبلیغاتی و انتخاباتی در آمریکا بوده و در نتیجه انتخابات این کشور تاثیر گذار بوده است.

او با بیان اینکه توجه ترامپ به ایران به دلیل جایگاه و اهمیت ایران در دنیاست، گفت: ترامپ مانند هر سیاستمدار دیگری، زمانی که پروژه بزرگی را درباره آن صحبت می‌کند، قصد دارد بگوید که من در محدود کردن ایران موفق بوده‌ام، در واقع ترامپ نمی‌تواند درباره ایران صحبت نکند و اعلام کند که سیاست‌های فشار حداکثری بر تهران جواب نداده است.

ایزدی تصریح کرد: ترامپ مجبور می‌شود حرف‌های مثبتی نسبت به توانمندی‌های خود بزند که این هم در عمل طبیعی است چراکه سیاستمداران معمولا این کار را می‌کنند.

کارشناس مسائل آمریکا تاکید کرد: یکی از بحث‌های اصلی در اظهارات ترامپ ایران است، اما این موضوع قرار نیست اهمیت ایران را کم کند. به نظر می‌رسد ما بخواهیم یا نخواهیم درگیر مباحث انتخاباتی در آمریکا هستیم، علاوه بر این در نتیجه انتخابات واشنگتن هم تاثیرگذار خواهیم بود.

او افزود: ایران باید نسبت به سیاست خود در رابطه با آمریکا دقت و اشراف بیشتری پیدا و از ظرفیت‌های موجود بهتر استفاده کند، چراکه ایران و آمریکا قابل تفکیک نیستند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: