جزییات حادثه انفجار در نفتکش روسیه

کدخبر: 2363874

تانکر روسی که روز شنبه در دریای آزوف دچار انفجار شده و آسیب جدی دید، در حال هدایت به سمت لنگرگاه و طبق اطلاعات اولیه، علت انفجار نقض اصول ایمنی بوده است.

دفتر منطقه‌ای وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه در منطقه کراسنودارسک اعلام کرد که تانکر روسی «ژنرال آزی اصلانوف» که روز گذشته (شنبه) در دریای آزوف دچار حادثه شده و آسیب بود، توسط کشتی "مرکوری" یدک کشیده شد و در حال انتقال به منطقه لنگرگاه است.

بر اساس این اطلاعات، تانکر مذکور مجهز به دستگاه‌های پمپاژ آب است که کمک می‌کند کشتی به حالت شناور باقی مانده و از ریختن سوخت آن به دریا جلوگیری شود.

این تانکر امروز به مقامات لنگرگاه در بندر قفقاز تحویل خواهد شد. تیم امداد و نجات همچنان در حال فعالیت هستند. صبح امروز غواصان قسمت زیرین نفتکش را بررسی کردند. به گفته منابع خبری، این نفتکش در بالای خط سطح آب دچار شکستگی شده و در سمت راست آن نیز خسارت قابل توجهی دیده است.

روز شنبه انفجار قدرتمندی در یک تانکر که با پرچم روسیه در دیای آزوف در حال حرکت بود، رخ داد. مشخص شده که این کشتی خالی بوده و از بندر قفقاز به سمت "راستوف-نا-دون" در حرکت بود.

در عرشه این تانکر ۱۳ نفر حضور داشتند که ۱۰ نفر از آنها نجات یافته و جستجو برای یافتن سه نفر دیگر ادامه دارد. وضعیت جسمانی نجات یافتگان رضایت بخش گزارش شده است.

طبق اطلاعات اولیه، بخارات انفجاری منفجر شده در تانکر، علت حادثه بود که می تواند ناشی از نقض اصول ایمنی باشد. این کشتی دچار آتش سوزی نشد.

گفته می‌شود این تانکر تحت تعمیرات قرار گرفته و از وضعیت خوبی برخوردار بود. علت انفجار پس از تحقیقات توسط کمیسیون ویژه تعیین خواهد شد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: