زالی: استمرارمحدودیت‌های کرونایی در تهران

کدخبر: 2363743

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: حجم مداخلات محدود شونده که تاکنون اعمال کردیم تاثیر چندانی بر فرایند تقلیل بیماری و شاخص‌های بستری و مرگ و میر ندارد.

علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به تصمیم گیری‌های جدید برای ساماندهی وضعیت بحرانی کرونا در استان تهران ، اظهار داشت: در جلسه‌ای که در حضور رئیس جمهور با حضور منتخبین روسای دانشگاه‌های پزشکی بود این بحث مطرح شد که اگر در دایره اختیاراتی در هر استان برای محددویت‌ها اعمال نظری صورت گیرد، مسؤولان ستاد استانها و یا استانداران می‌توانند نامه ای را به وزرای کشور و بهداشت تفویض کنند.

وی ادامه داد: قرار شد دستورالعمل این کار انجام شود و توسط دو وزیر مورد توجه واقع شود؛ یعنی اینکه چه بخشی از این اختیارات قابل تفویض به استانهاست و چه بخشی را در انجام محدودیت‌ها اعمال کنند. منتظریم این جمع بندی به ما ابلاغ شود و بر اساس این جمع بندی اظهار نظر کنیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در خصوص ادامه محدودیت‌ها در تهران، گفت: طبیعتا محدودیت‌هایی را که اعلام کردیم، در گروه 3 و 4 ادامه خواهد داشت.

زالی متذکر شد: برداشت تحلیلی ما از روزهای اخیر این است که در این سه هفته اخیر که این محدودیت‌ها اعمال شد به نظر می‌رسد حجم مداخلات محدود شونده که تاکنون اعمال کردیم تاثیر چندانی بر فرایند تقلیل بیماری ندارد و در شاخص‌های بستری و مرگ و میر در اثر بیماری نیز تاثیر چندانی ندارد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بخشی مربوط به عدم رعایت است و بخشی نیز به خاطر این است که نیازمند مداخلات جدی تری با دامنه و عمق بیشتری هستیم و تقریبا شرایطی را که در شهر می‌بینیم خیلی با قبل از اعمال محدودیت‌ها تفاوتی ندارد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بیان داشت: این موضوع نشان می‌دهد این محدودیت‌هایی که اعمال و در خواست شده، بخشی از آن که قدیمی تر است طبیعتا از جمله محدودیتهای اعمال شده بوده و بخشی که نیز جدید تر است، تاثیر چندانی در تقلیل فرایند بیماری در استان تهران نداشته است؛ به همین دلیل در حال بررسی هستیم که چه محدودیت‌هایی در این خصوص مورد اعمال قرار دهیم.

زالی درباره اینکه «آیا محدودیت جدیدی تصویب شده است؟»، خاطرنشان کرد:محدودیت جدیدی اعمال نشده و طبیعتا همان محدودیت‌های هفته گذشته فعلا استمرار خواهد داشت و محدودیت مربوط به گروه 3 و 4 است که وجود دارد.

وی یادآور شد: از امروز در معابر حضور پررنگ تر نیروی انتظامی را شاهد بودیم و با قول مساعد نیروی انتظامی قرار شد اعمال مداخلات مربوطه با ابعاد بیشتری در کشور و تهران پیگیری شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: در جلسه امروز ستاد قرار شد جلسه‌ای را در روز شنبه با حضور فرماندهان ارشد سپاه، نیروی انتظامی و معاون بهداشت دانشگاه‌ها و مسؤولان بخش‌های حقوقی و قضایی استان تهران در زمینه بخش اعمال بیشتر مواردی که جنبه‌های نظارتی موثر تر دارد، برگزار کنیم.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: