عربستان، غرب آسیا را به زرادخانه آماده انفجار تبدیل کرده است

کدخبر: 2363719

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپا با اشاره به مانع‌تراشی‌های واشنگتن در مسیر تعاملات تسلیحاتی کشورهای جهان با تهران گفت، عربستان سعودی، غرب آسیا را به زرادخانه آماده انفجار تبدیل کرده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپا در بروکسل در پیامی در واکنش به اقدامات ایران برای جلوگیری از تعاملات تسلیحاتی با تهران گفت که واشنگتن، منطقه غرب آسیا را با سلاح‌های خود پر کرده آنوقت نگران پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران است.

در این پیام که درصفحه توییتر نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا در بروکسل منتشر شده بود، با هشدار درباره اشاعه تسلیحات آمریکا در منطقه غرب آسیا، آمده است: «ایران قصد پیوستن به رقابت تسلیحاتی غرب آسیا که منطقه را با «تسلیحات زیبای» آمریکا مالامال کرده، ندارد. طنز تلخی است که کشوری میلیاردها دلار صرف تسلیحات می‌کند، دوره می‌افتد و درباره پایان محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل (علیه ایران) در تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۷ مهرماه) اشک تمساح می‌ریزد».

در ادامه این پیام با انتقاد از هزینه‌های هنگفت نظامی عربستان سعودی و صرف این تسلیحات در جنگ علیه مردم یمن، تأکید شده است: «در حقیقت، عربستان سعودی در میان پنج هزینه‌کننده نظامی بزرگ جهان است و دستانش به خون مردم بی‌گناه یمن آغشته است. هزینه‌های نظامی هنگفت (عربستان) سعودی در غرب آسیا، منطقه را به زرادخانه‌ای آماده انفجار تبدیل کرده است».

از طرف دیگر، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز روز گذشته (سه‌شنبه) در سخنرانی خود در نشست مجازی سازمان ملل درباره امنیت خلیج فارس گفت که ایران هیچ قصدی برای ایجاد مسابقه تسلیحاتی در منطقه ندارد.

آمریکا در ماههای اخیر تمامی تلاش‌های خود را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به کار گرفته است و علی‌رغم آنکه ۱۸ اکتبر (۲۷ مهرماه)، محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی منقضی شده است، به کشورهای سراسر جهان در خصوص ورود به هرگونه معاملات تسلیحاتی با ایران هشدار داده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: