وزیر دفاع:

هر تهدیدی از جانب اسرائیل از سمت خلیج فارس را پاسخ می‌دهیم

کدخبر: 2363564

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در سخنانی، با تأکید بر لزوم مقابله با شکل‌گیری مسابقه تسلیحاتی در منطقه، از آمادگی تهران برای امضای تفاهمنامه‌های امنیتی و نظامی با کشورهای حوزه خلیج فارس سخن گفت.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای در خصوص پایان تحریم تسلیحاتی، جنگ قره‌باغ کوهستانی و سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به گفت‌و‌گو نشست.

حاتمی به شبکه الجزیره گفت که ایران آماده امضای معاهدات نظامی و امنیتی با کشورهای حوزه خلیج فارس در راستای حفظ ثبات و امنیت منطقه است. او سازش کشورهای امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را یک تهدید مستقیم برای امنیت منطقه و خلیج فارس دانست و افزود: «هر تهدیدی از جانب اسرائیل که از مبدأ خلیج فارس فارس باشد، فورا با پاسخ روشن و مستقیم مواجه خواهد شد.»

او در خصوص جنگ قره‌باغ کوهستانی نیز گفت که ایران هیچ زمانی مرز و خاک خود را برای انتقال سلاح‌های روسی به ارمنستان به کار نگرفته و این مسائل صرفا اتهام است.

امیر حاتمی افزود: «هشدارهای رسمی و روشنی به جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص امنیت مناطق مرزی خود داده‌ایم و از ترکیه بعنوان یک کشور منطقه‌ای مهم و دوست، انتظار داریم که در حل دیپلماتیک بحران قره‌باغ کمک کند.»

وزیر دفاع ایران، سپس به پایان محدودیت‌های تسلیحاتی اشاره کرد و گفت که تفاهمات نظامی با چین و روسیه برای مرحله پایان محدودیت‌های تسلیحاتی وجود دارد و پایان این محدودیت‌ها فرصتی برای واردات نیازهای نظامی و صادرات سلاح به کشورهای دیگر است.

امیر حاتمی، در ادامه در خصوص بروز مسابقه تسلیحاتی در منطقه هشدار داد و گفت که چنین رخدادی می‌تواندمنطقه را به بشکه باروت تبدیل کند.

او همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچ زمانی در خصوص موشک‌های خود با آمریکا گفت‌و‌گو نخواهد کرد و هیچ کسی حق چنین درخواستی را ندارد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: