درج نام مادر در کارت ملی کودک از ماه آینده

کدخبر: 2363548

ابتکار گفت: اضافه شدن نام مادر به کارت ملی نیازمند اصلاح یک آیین نامه در دولت است و فکر می کنیم ظرف ماه آینده این اقدام صورت گیرد.

ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست خبری ویدیو کنفرانسی خود با خبرنگاران اظهار کرد: ما از وزیر مسکن و شهرسازی درخواست کرده ایم که زنان سرپرست خانوار در اولویت دریافت مسکن ملی وارزان باشند و در موارد بسیاری از طرح های این چنینی زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارند.

او ادامه داد: اورژانس اجتماعی کارآمدترین مداخله در آسیب‌های اجتماعی است و یکی از اقدامات ما ارتقای توانمندی کارشناسان اروژانس اجتماعی بود، باید توجه داشت افراد بسیاری نمی‌دانند که مواردی مانند خشونت، خودکشی و از این دست موارد را می‌توانند با شماره ۱۲۳ در میان بگذارند و امسال این شماره تلفن از طریق پیامک به تمام مردم ایران معرفی شد.

ابتکار گفت: ما در سند جمعیت به طور مستقیم دخیل نیستیم، اما در برخی موضوعات مانند ازدواج، تشویق به اصلاح سبک زندگی و توجه به فرزندآوری کار کرده ایم و مهمترین اقدام سند ارتقای زنان در استان‌ها بوده است چرا که زنان محور اصلی در خانواده محسوب می‌شوند و موضوع فرزندآوری و جمعیت مورد توجه است هر چه جزو تکالیف مستقیم ما نیست و ما در حوزه بهداشت با وزارت بهداشت در کارگروه سلامت همکاری داریم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور درباره ناباروری و خدمات به مادران اظهار کرد: ما بازدید‌هایی از مراکز ناباروری وزارت بهداشت داشتیم و مشاهده کردیم که درمان‌هایی در سطح کشور‌های پیشرفته دنیا با هزینه کم داده می‌شود و ایران در رده کشور‌های برجسته دنیاست.

نام مادر از ماه آینده در کارت ملی کودک درج می شود

ابتکار بیان کرد: اسم مادر در شناسنامه فرزند وجود دارد و در کارت ملی نبود و پیشنهاد دادیم که نام مادر در کارت ملی ثبت شود و وزیر کشور با این پیشنهاد موافقت است و به نظر نمی‌رسد مانع خاصی داشته باشد و ورود نام مادر به کارت ملی هزینه‌ای نخواهد داشت و مقرر شده است تا درصورت تایید نهایی نام مادر در کارت ملی فرزندان تازه متولد شده ثبت و برای سایر افراد نیز در زمان تعویض کارت ملی نام مادر اضافه شود و اضافه شدن نام مادر به کارت ملی نیازمند اصلاح یک آیین نامه در دولت است و فکر می‌کنیم ظرف ماه آینده این اقدام صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بیان کرد: هفته سلامت بانوی ایرانی فرصتی برای ارتقای آگاهی سلامت بانوان ایرانی است. شاخص عدالت‌های جنسیتی در ستاد ملی زن و خانواده در زیر مجموعه مقوله سلامت مورد بررسی قرار می‌گیرد. خوشبختانه در ایران شاهد ارتقای سلامت زنان هستیم و این شاخص‌های نشان از زیرساخت‌های مناسب در کشور است، در این حوزه بهداشت باوری باید مور توجه قرار بگیرد.

در ۳۱ استان سند ارتقای وضعیت زنان ثبت شده است

او ادامه داد: در ۳۱ استان سند ارتقای وضعیت زنان ثبت شده است که یکی از آن‌ها به بررسی وضعیت سلامت زنان می‌پردازد. خوشبختانه در استان‌ها در این زمینه کار‌های مناسبی انجام داده و سند ارتقای وضعیت زنان در مرحله نهایی شدن است.

بیماری‌های قلبی عروقی؛ عمده علت مرگ زنان ایرانی

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه ورزش نقش اساسی ورزش در حفظ سلامت بانوان دارد، اظهار کرد: بیشترین تهدید مرگ و میر زنان مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی و متابولیکی است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: