ترامپ کارزار انتخاباتی خود را به کُره ماه برد!

کدخبر: 2363433

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این ادعا که می‌خواهد برای نخستین بار در جهان؛ یک زن را به کُره ماه بفرستد؛ در صدد شکار آراء انتخاباتی قشر مؤنث آمریکا برآمد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که بارها به فساد اخلاقی در رابطه با زنان متهم شده و پرونده‌های متعددی از این بابت دارد؛ در هفته‌های پایانی کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰، در رویکردی شتاب‌زده به فکر جبران کاستی‌های خود در زمینه دفاع از حقوق زنان افتاده حال آنکه همزمان، بازار تبلیغات ریاست‌جمهوری را نیز گرمتر می‌کند.

بعد از آنکه ترامپ یک زن را نامزد احراز کرسی خالی دیوان عالی آمریکا کرد؛ این بار در بازی با افکار عمومی، مدعی شد که قرار است برای نخستین بار در جهان، یک زن که از قضا آمریکایی هم هست، عازم کره ماه شود.

او همچنین مدعی شد آمریکایی‌ها نخستین کسانی خواهند بود که به کره مریخ می‌روند.

در توجیه اظهارات اخیر ترامپ باید به این نکته اشاره کرد که به طور سنتی، دموکرات‌ها در میان جامعه زنان آمریکایی از پایگاه قدرتمندتری برخوردارند. در انتخابات پیش رو نیز، «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ، «کامالا هریس» را که یکی از اعضای مؤنث و درعین حال رنگین‌پوست سنا است؛ به عنوان یار انتخاباتی خود برگزید و این عامل نیز به نوبه خود در اقبال او به جلب آراء زنان آمریکایی دخیل خواهد بود.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: