برخی ماسک نزدن را نوعی قدرت نمایی می‌دانند

کدخبر: 2363307

عضو کمیته مشورتی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: هنوز هم می‌بیینم که در خیابان‌ها عده‌ای ماسک نمی‌زنند و این اقدام خود را نوعی قدرت نمایی می‌دانند.

مینو محرز با بیان اینکه هم اکنون توقف یا کاهشی از میزان شیوع کرونا در کشور دیده نمی‌شود و در حالت افزایش است، گفت: البته در اروپا هم چنین اتفاقی افتاده است، اما به اندازه کشور ما نیست.

عضو کمیته مشورتی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اروپایی‌ها هم از نظر اخلاقی شبیه ما هستند و مشکلات اقتصادی زیادی در اثر کرونا به همه دنیا تحمیل شده است و از طرفی اضطراب و نگرانی باعث می‌شود همه چیز را رها کنند و می‌گویند ما که همه چیز را از دست داده‌ایم پس رها می‌کنیم در حالی که این کار را بدتر می‌کند. محرز با تأکید بر اینکه ما باید همکاری کنیم تا بتوانیم چرخ اقتصاد را به آهستگی بچرخانیم، گفت: همه جا الان دچار آسیب شده است و باید مراقب باشیم. مردم باید اجتماعی باشند و «ما» باشند و نگویند «من».

عضو کمیته مشورتی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه هنوز واکسن درست نشده است گفت: همه جا روی تولید واکسن کرونا کار می‌کنند، اما تا واکسن به بازار عرضه شود چندین ماه طول می‌کشد.

وی گفت: نیمکره جنوبی فصل زمستانش را گذراند و با همین ماسک توانستند جلوی تمام ویروس‌های دیگر آنفولانزا را هم بگیرند و همچنان شستن دست، ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی در دستور کار است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: