در بین ۱۹۳ کشور جهان فقط تورم ۲۲ کشور بالای ۱۰ درصد است

کدخبر: 2363244

در حال حاضر در بین ۱۹۳ کشور بزرگ و کوچک جهان، نرخ تورم تنها در ۲۲ کشور (معادل ۱۱ درصد از کشورهای جهان) بالاتر از عدد ۱۰ است.

بررسی آمارهای صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد در حال حاضر در بین ۱۹۳ کشور بزرگ و کوچک جهان، نرخ تورم تنها در ۲۲ کشور (معادل ۱۱ درصد از کشورهای جهان) بالاتر از عدد ۱۰ است.

در بین این ۱۹۳ کشور جهان، ونزوئلا با نرخ تورم ۲۳۸۵ درصدی در رتبه اول قرار دارد. پس از این کشور، زیمباوه با نرخ تورم ۳۱۹ درصدی در رتبه دوم و سودان نیز با نرخ تورم ۸۱/۳ درصدی در رتبه سوم قرار دارد. آرژانتین با نرخ تورم ۴۲/۴ درصدی، سورینام با نرخ تورم ۲۷/۹ درصدی و یمن نیز با نرخ تورم ۲۶/۷ درصدی در رتبه‌های چهارم تا ششم قرار دارند.

کشورمان ایران نیز مطابق با آخرین آمار مرکز آمار ایران که نرخ تورم را ۲۶ درصد اعلام کرده در این رتبه‌بندی جایگاه هفتم جهان را در اختیار دارد. لیبی، هائیتی، آنگولا، لبنان و برخی کشورهای آفریقایی نیز ازجمله کشورهایی هستند که پس از ایران و در رتبه‌های هشتم تا هفدهم قرار دارند.

ازبکستان، ترکیه، پاکستان کنگو و قرقیزستان نیز ازجمله کشورهایی هستند که در رتبه‌های هیجدهم تا بیست‌ودوم قرار داشته و با نرخ تورم آنها بین ۱۰/۶ تا ۱۲/۶ بوده است.

قابل ذکر است طبق آمارهای صندوق بین‌المللی پول، درحال حاضر برخلاف ایران و ۲۱ کشور مذکور که نرخ تورم آنها بیش از ۱۰ درصد بوده، نرخ تورم در ۵۷ کشور بزرگ و کوچک جهان کمتر از یک درصد است.

«نود اقتصادی»

ارسال نظر: