اولین کشتی باری بحرینی در «حیفا» پهلو گرفت

کدخبر: 2363231

یک کشتی باری بحرینی برای اولین بار از زمان امضای توافق سازش با رژیم صهیونیستی، در بندر حیفا در ساحل فلسطین اشغالی پهلو گرفت.

«عدنی سمکین» مدیر عامل شرکت « MSC Israel» به رادیو اسرائیل گفت که اولین کشتی باری بحرینی از مقصد بندر «خلیفه بن سلمان» به بندر «حیفا» رسیده است.

به نوشته اسپوتنیک، او همچنین گفت که مسئولان بخش بنادر و دریانوردی بحرینی تلاش بسیاری برای توسعه همکاری با اسرائیل دارند.

«عدنی سمکین» افزود: « به زودی یک خط دریانوردی جدید برای صادرات کالاهای اسرائیلی به بنادر امارات، از طریق بندر "پورت سعید" در مصر آغاز به کار خواهد کرد تا کالاها را به ابوظبی و دبی انتقال دهد.»

روز گذشته (دوشنبه) نیز اولین کشتی باری اماراتی با نام MSC Prais از بندر «جبل علی» در دُبی، وارد بندر حیفا شد.

این رخدادها در حالی است که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، روز گذشته در مصاحبه‌ای گفت که تنها هم و غم رژیم اسرائیل پیدا کردن جا پای اقتصادی و نظامی در مناطق نزدیک به ایران است و کشورهای سازشگر در نهایت از این توافقات زیان خواهند دید.

توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی برای اولین بار در ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) از زبان «دونالد ترامپ» اعلام شد و پس از آن بحرین نیز به این غائله پیوست و دو کشور در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) با حضور در کاخ سفید به طور رسمی توافق سازش با اسرائیل را امضاء کردند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: