آغاز مسیر مذاکرات ترسیم مرزی بیروت

کدخبر: 2363228

یک روز مانده به آغاز مذاکرات ترسیم مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی میانجی آمریکایی در این پرونده عازم لبنان شد.

ریاست‌جمهوری لبنان دوشنبه (دیروز) رسما از تشکیل هیأتی برای مذاکرات ترسیم مرزی خبر داد؛ مذاکراتی که قرار است چهاردهم اکتبر (فردا) در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل «یونیفل» در «الناقوره» برگزار شود.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، قرار است این مذاکرات با میانجی‌گری آمریکا باشد و در همین ارتباط «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک دیروز سفر خود به مقصد لبنان، مغرب و انگلیس را آغاز کرد، سفری که قرار است تا ۲۱ اکتبر طول بکشد.

در ادامه این گزارش آمده، به نظر می‌رسد قبل از آغاز این مذاکرات، موانعی در داخل خود لبنان برای آن پیدا شده است. «محمود مکیه» رئیس شورای وزیران لبنان (کابینه) دیروز نامه‌ای به روابط عمومی نخست‌وزیری این کشور زد و نوشت، بر اساس قانون، مذاکره یا مأمور کردن به مذاکره در این امور باید با موافقت مشترک میان ریاست‌جمهوری و شورای وزیران باشد و انتخاب تیمی تنها از سوی ریاست‌جمهوری در تناقض با قانون است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است، شنکر در در جلسه افتتاحیه مذاکرات ترسیم مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی به میزبانی «یان کوبیچ» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در لبنان شرکت خواهد کرد و سفیر آمریکا در الجزائر «جان دیروشر» نیز به عنوان میانجی آمریکا در این مذاکرات به وی ملحق خواهد شد.

یک منبع دیپلماتیک آمریکایی به العربی الجدید گفت، دولت آمریکا دید کاملا مثبتی به آغاز مذکرات ترسیم مرزی دارد و این پرونده مورد توجه مقامات ارشد واشنگتن است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: