افزایش بروز ناامنی غذایی در بحران کرونا

کدخبر: 2363220

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در ارتباط با وضعیت تغذیه ایرانی ها به ویژه در ایام کرونا، مطالبی را مطرح و توضیحاتی ارائه داد.

زهرا عبدالهی، روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد، گفت: در شرایط بحران کووید ۱۹ و اینکه شیوع این بیماری روز به روز در جهان رو به افزایش است، نقش تغذیه و اصلاح الگوی غذایی در کاهش شدت بیماری و مرگ و میرهای کرونایی بسیار مهم است.

وی با اشاره به هشدارهای فائو و سازمان جهانی بهداشت در ارتباط با بحران غذایی در روزهای کرونایی، افزود: این سازمان ها هشدار می دهند در چنین شرایطی که امکان افزایش خطر بروز ناامنی غذایی بیش از پیش وجود دارد، لازم است اقدام پیشگیرانه انجام شود.

عبداللهی ادامه داد: در ایران اقدامات خوبی در جهت کمبودهای تغذیه ای کووید ۱۹ در حال انجام است که کنترل قیمت مواد غذایی برای دسترسی بهتر مردم، یکی از همین اقدامات است.

وی با تاکید بر داشتن الگوی غذایی صحیح برای جلوگیری از بروز سوءتغذیه، گفت: سوءتغذیه شانس ابتلا به کرونا را بیشتر کند و شدت بیماری را افزایش دهد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، افزود: مصرف هر نوع سبزی و میوه مناسب با فصل می تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی با اشاره به افزایش قیمت مواد غذایی به دنبال تبعات اقتصادی بحران کرونا، گفت: در حال حاضر مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال دچار سوءتغذیه در کشور، پس از شناسایی تحت پوشش سبد غذایی رایگان قرار می گبرند.

عبداللهی افزود: در مناطق آسیب پذیر در کودکان ۲ تا ۵ سال ویتامین A داده می شود.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: