واقعیت دردناک زنان و کودکان یمنی در سایه جنایات ضد بشری سعودی

کدخبر: 2363153

سازمان عدالت برای حقوق زنان و کودکان، در گزارشی از فاجعه بزرگ انسانی توسط ائتلاف متجاوز سعودی علیه زنان و کودکان یمنی خبر داد.

سازمان عدالت برای حقوق زنان و کودکان گزارشی منتشر کرده که در آن واقعیت غم انگیز زنان و کودکان یمنی از زمان آغاز تجاوزات و محاصره ائتلاف سعودی تا نهم اکتبر سال جاری را ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش ، تعداد کل قربانیان زن و کودک در این مدت به 13 هزار و 73 کودک و زن رسیده ، در حالی که تعداد کل قربانیان این تجاوز از بمباران مستقیم، 5183 زن شهید و زخمی بوده است.

آمار کودکان شهید و مجروح شده در اثر حملات مستقیم متجاوزان سعودی نیز عدد 7 هزار و 891 را نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است که صدها مراکز بهداشتی ویژه مادران و کودکان به دلیل تداوم تجاوزات دشمن برای جلوگیری از ورود مشتقات نفتی از بندر «الحدیده » تعطیل شده اند.

این سازمان درباره تشدید محاصره خفقان آور متجاوزان ائتلاف سعودی بر ملت یمن و جلوگیری از ورود مشتقات نفتی و نیازهای ساده معیشتی نسبت به فاجعه عظیم انسانی علیه زنان و کودکان هشدار داده است.

سازمان مذکور در گزارش خود تاکید کرد که ائتلاف متجاوز با هدف قرار دادن امکانات آموزشی ، به طور مستقیم و غیرمستقیم ،به تحصیلات نزدیک به دو میلیون دانش آموز آسیب زده و در این گزارش به وزارت آموزش و پرورش توصیه شده که نقش آگاهی بخشی را در مدارس دولتی و خصوصی در مورد چگونگی برخورد با تجاوزات هوایی و حوادث جنایی مشابه تقویت کند.

سازمان عدالت برای حقوق زنان و کودکان از مقامات ذیصلاح خواستار حمایت روانی از زنان و کودکان آسیب دیده یمنی و همچنین تشکیل یک کمیته مستقل حقیقت یاب و کارامد برای تحقیق در مورد کشتار های ائتلاف متجاوز و محکوم کردن عاملان این تجاوزات شد.

عربستان سعودی ازسال 2015 با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن ملت این کشور در برابر سیاست‌های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیر وابسته آغاز کرده که این حملات هیچ نتیجه‌ای به‌جز قربانی شدن میلیون‌ها انسان بی‌گناه و ویران شدن زیرساخت‌های حیاتی یمن نداشته است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: