الکاظمی قصد سفر اروپایی دارد

کدخبر: 2363129

منبعی آگاه اعلام کرد نخست‌وزیر عراق طی هفته جاری به کشور‌های فرانسه، آلمان و انگلیس سفر خواهد کرد.

منبعی آگاه امروز (دوشنبه) از سفر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، در ماه میلادی جاری به چند کشور اروپایی خبر داد.

این منبع گفت: الکاظمی در هفته جاری سفر خود به پاریس، پایتخت فرانسه را آغاز می‌کند تا در این سفر برخی از مسائل سیاسی و امنیتی را بررسی کند سپس به برلین، پایتخت آلمان سفر و با مقامات این کشور دیدار و رایزنی می‌کند.

این منبع افزود: نخست وزیر عراق به لندن، پایتخت انگلیس نیز سفر خواهد کرد.

«فواد حسین» وزیر خارجه عراق، در ماه میلادی گذشته گفت: از جمله مسائلی که در سفر نخست وزیر به فرانسه مطرح می‌شود، درخواست عراق برای خرید سلاح‌های فرانسوی بر اساس نیاز‌های ارتش است.

در دوم سپتامبر گذشته نیز امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه سفری به بغداد داشت که طی آن با سران سه گانه عراق و نیز رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

مصطفی الکاظمی هفته گذشته اعلام کرد که در گفتگوی راهبردی با واشنگتن که چند ماه قبل در دو مرحله انجام شد، توافقاتی در زمینه استقرار مجدد نیرو‌های آمریکایی در عراق و خروج این نیرو‌ها از پایگاه‌های نظامی عراق به دست آمد و دو هزار و پانصد نظامی آمریکایی هم از این کشور خارج شده‌اند.

نخست‌وزیر عراق افزود: پیش از سفرم به واشنگتن با همه احزاب و گروه‌های سیاسی عراق دیدار داشتم. در برقراری روابط با آمریکا باید منافع ما در زمینه‌های اقتصادی‏، آموزش، بهداشت و امنیت حفظ شود. ما هیچ تهدیدی از جانب آمریکا در مورد تعطیلی سفارتش در بغداد دریافت نکردیم.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: