ازسرگرفته شدن پروازها میان عراق و ایران

کدخبر: 2363094

وزیر حمل و نقل عراق امروز یکشنبه خبر ازسرگرفته شدن پروازها میان کشورش و جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه را اعلام کرد.

ناصر الشبلی وزیر حمل و نقل عراق گفت پروازها میان عراق و ایران از فردا دوشنبه ازسرگرفته می‌شود.

الشبلی در بیانیه‌ای گفت ازسرگیری این پروازها پس از کسب موافقت اصولی مسئولان هواپیمایی ایران برای راه اندازی پروازهای مستقیم از بغداد و نجف اشرف به مقصد مشهد و تهران و بالعکس صورت خواهد گرفت که طی 25/9/2020 تا 8/10/2020 به درخواست مقامات ایرانی متوقف شده بود.

وی بر پایبندی این وزارت برای ازسرگیری پروازها با تقویت تدابیر پیشگیرانه بهداشتی و پایبندی به دستورالعملهای صادره از سوی کمیته عالی سلامت و بهداشت ملی تاکید کرد.

انتهای پیام/

مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن امروز برای مسیر اعلامیه مشترک(ابتکار سازمان ملل) برای حل بحران یمن وارد ریاض می شود.

یک مسئول سازمان ملل متحد که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت گریفتس از اردن وارد ریاض می شود تا با مسئولان دولت یمن(دولت مزدور و مستعفی عبدربه منصور هادی که در ریاض مستقر است) و مقامات سعودی دیدار کند.

وی افزود هدف از مذاکرات گریفیتس، متقاعد کردن دولت یمن(منصور هادی) برای موافقت با اعلامیه مشترک برای حل بحران و پایان نزاع موجود در کشور از شش سال پیش است.

مهمترین بندهای ابتکار سازمان ملل شامل آتش بس، آغاز رایزنی های سیاسی در نزدیک ترین زمان ممکن و تدابیر انسانی برای کاهش رنج ملت یمن در نتیجه این درگیری اعلام شده است.

جمعه گذشته، گریفیتس از طریق ویدئوکنفرانس با مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفتگو کرد که طی آن آخرین تحولات بحران یمن و پیش نویس اعلامیه مشترک و بحران مربوط به نفتکش صافر را بررسی کرد.

در پایان این گفتگو، جنبش انصارالله به تحریم دیدار با گریفیتس در مسقط پایتخت عمان که از سه ماه پیش ادامه داشت، پایان داد. انصارالله در اعتراض به تشدید حملات هوایی متجاوزان سعودی به صنعاء و دیگر مناطق یمن هرگونه دیدار با گریفتیس را رد کرده بود.

بر اساس گزارش القدس العربی، سازمان ملل هر چند گفته است برای توقف جنگ علیه یمن و متقاعد کردن طرفها برای بازگشت به میز مذاکرات تلاش می کند، ولی در این راه ناکام مانده و انصارالله هم بارها این سازمان را به سکوت و نوعی همدستی در برابر تجاوزات و جنایات ائتلاف سعودی اماراتی متهم کرده است.

یمن امسال شاهد ششمین سال جنگ ویرانگر ائتلاف سعودی اماراتی است که از مارس 2015(ششم فروردین 1394) به سرکردگی آل سعود به راه افتاده است و تاکنون به شهادت و زخمی شدن دهها هزار نفر و آوارگی جمعیتی میلیونی منجر شده است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: