بایدن با کیم جونگ اون دیدار می‌کند؟

کدخبر: 2363086

یکی از مشاوران جو بایدن گفته است در صورت پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند.

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است در صورت پیروزی در انتخابات، آماده دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است.

به گفته برایان مک کئون، که از سال ۱۹۸۵ با جو بایدن همکاری نزدیک داشته است، اگرچه این دیدار در ابتدا نیازمند زمینه‌های لازم است، اما در امر تسهیل در خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، دیداری برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت برای برگزاری یک جلسه بین دو رهبر به اقدامات دیپلماتیک جدی در سطح پایین نیاز است. هرگونه مذاکره پیچیده در مورد چالشی مانند مسئله هسته‌ای کره شمالی در یک جلسه یک یا دو ساعته امکان پذیر نیست.

مک کئون، که در حال حاضر، به عنوان مدیر ارشد مرکز دیپلماسی و تعامل جهانی پن بایدن خدمت می‌کند، تأکید کرد که روش معاون رئیس جمهور پیشین در قبال کره شمالی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا متفاوت است. وی همچنین تاکید کرد رویکرد بایدن به کره شمالی متفاوت با دولت باراک اوباما خواهد بود.

او گفت: جو بایدن، رئیس جمهور اوباما نیست. اکنون ۴ سال گذشته است و جهان تغییر کرده؛ برنامه هسته‌ای کره شمالی پیشرفته‌تر شده و ما باید وضعیت را ارزیابی کنیم. ما نمی‌توانیم به ژانویه ۲۰۱۷ بازگردیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در حال حاضر مذاکرات آمریکا و کره شمالی به بن‌بست رسیده و پیونگ‌یانگ اعلام کرده است تا زمانی که واشنگتن از سیاست‌های خصمانه خود دست برندارد حاضر به مذاکره با آن نیست.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: