ترس، صهیونیست‌ها را در مرزهای لبنان آماده باش نگه داشته است

کدخبر: 2363073

علی‌رغم توافق لبنان و رژیم صهیونیستی برای آغاز مذاکرات درباره ترسیم مرزهای دریایی، اما منابع خبری عبری از تداوم آماده باش ارتش این رژیم در مرزهای لبنان خبر دادند.

روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی علی‌رغم توافق با لبنان برای آغاز مذاکرات درباره ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف، اما آماده باش خود در مرز لبنان را حفظ کرده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: به دنبال منتشر شدن گزارش‌هایی مبنی بر مصمم بودن حزب‌الله لبنان برای انجام عملیات انتقام جویانه در مناطق مرزی و کشتن یک سرباز اسرائیلی در انتقام کشته شدن یکی از نیروهایش در حمله اسرائیل به حومه فرودگاه دمشق، ارتش همچنان در حالت آماده باش قرار دارد.

آماده باش ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای اراضی اشغالی و لبنان در حالی حفظ شده است که مقامات لبنان و رژیم صهیونیستی اول اکتبر از دستیابی به توافقی برای شروع مذاکرات درباره ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف خبر داده بودند، اقدامی که آمریکا آن را "تاریخی" خواند.

در همین حال، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان اخیراً تأکید کرد که چارچوب مذاکرات شامل مرزهای دریایی و زمینی است، اما دیوید شنکر، دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور خاورمیانه گفت که مرزهای زمینی موضوع بحث‌های جداگانه‌ای خواهد بود.

طبق اعلام سازمان ملل، تعیین مرزهای زمینی در چارچوب نشست سه جانبه که به طور دوره‌ای تحت ریاست یونیفل و با حضور نمایندگان ارتش‌های لبنان و رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این مذاکرات قرار است که ۱۴ اکتبر (چهارشنبه هفته جاری) در مقر هیئت سازمان ملل در ناقوره واقع در جنوب لبنان آغاز شود.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: