شورش در خیابان‌های برلین

کدخبر: 2363003

روز گذشته گروهی معترض در اعتراض به تخلیه خانه‌ای منتسب به چپ گرایان افراطی در برلین به خیابان‌ها آمدند و شورش و ناآرامی ایجاد کردند.

روز گذشته در جریان اعتراضاتی خانه اشغالی "Liebig 34" متعلق به چپ گراها تخلیه شد و بعد از ظهر همان روز هم تظاهراتی در برلین به خشونت کشیده شد.

معترضان به سمت نیروهای پلیس بطری پرتاب می کردند، اتومبیل ها را به آتش کشیده و درگیری و خشونت ایجاد کردند. این خشونت ها در اعتراض علیه تخلیه خانه موسوم به "Liebig 34" به وجود آمده و به خشونت کشیده شد.

پلیس در پیامی توئیتری نوشت: آشوبگران به طور مداوم به سمت نیروهای پلیس آتش و بطری و سنگ پرتاب می کردند. در بخش هایی از برلین معترضان به ویترین مغازه ها با سنگ حمله کردند. چندین خودرو سوزانده شد. این درگیری ها و خشونت ها تا نیمه شب گذشته ادامه داشت. پلیس اعلام کرد که تا پاسی از شب با نیروهای خود در محل خشونت ها و ناآرامی ها حاضر بوده است.

خانه موسوم به "Liebig 34" نمادی از صحنه چپ گرایی افراطی در آلمان بود که مدت ها به مسئله‌ای بحث برانگیز تبدیل شده بود و صبح جمعه در جریان اعتراضات تخلیه شد.

عصر روز گذشته معترضان به تخلیه این ساختمان خیابان های برلین را به آشوب کشیدند. درگیری های خشونت باری بین پلیس و معترضین رخ داد. چندین نفر در جریان این آشوب ها دستگیر شدند. به گفته ناظران محلی بیش از هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند.

گروهی متشکل از 20 شورشی در جریان این اعتراضات اموال عمومی را تخریب، خودروها را به آتش کشیده و با سنگ به ویترین مغازه ها حمله می کردند.

در حالی که معترضان شورش کرده و پلیس راه های عبور و مرور را مسدود کرده بود در بخش هایی از برلین زندگی جریان داشت و مردم در رستوران ها نشسته بودند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: