رایزنی ظریف و وانگ یی در یون نان چین

کدخبر: 2362992

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای چینی امروز در استان یون نان چین بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت «وانگ یی» همتای چینی خود و برای رایزنی و گفت‌وگو با وزیر خارجه چین دیروز (جمعه) و در رأس هیأتی وارد استان یون نان در جنوب چین شد، دقایقی قبل با همتای چینی خود در این استان بر سر یک میز به گفت‌وگو نشست.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کند.

پیش از این چانگ هوآ سفیر چین در ایران از سفر ظریف به دعوت همتای چینی خود به چین خبر داد و سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز در این باره گفت که در ادامه رایزنی‌های نزدیک جمهوری اسلامی ایران و چین، وزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار با «وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین روز جمعه ۱۸ مهر عازم این کشور می‌شود.

خطیب‌زاده دستور کار این سفر را تبادل نظر در مورد تحولات بین‌المللی، منطقه‌ای و گسترش روابط دوجانبه ذکر کرد و افزود: دو کشور در عرصه‌های مهمی مانند مقابله با یکجانبه گرایی و مداخله آمریکا در امور داخلی کشورها اتفاق نظر دارند.

پیش از این محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور از سفر ظریف به چین خبر داده بود. وزیر امور خارجه ایران که اخیرا سفری به مسکو داشت هم در گفت‌وگو با شبکه روسی «راشاتودی» سفرش به پکن را تأیید کرد.

لازم به ذکر است، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اوایل مهر ماه و در سی و یکمین سفرش به مسکو با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: