ثبت نام بانوان برای کاندیداتوری بلامانع است

کدخبر: 2362984

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مذاکراتی را با وزارت کشور درباره انتخابات پیش رو شروع کردیم و اگر بنا باشد تغییری در روند برگزاری انتخابات رخ دهد، اعلام می‌کنیم.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (شنبه 19 مهر ماه) در پاسخ به این سوال که آیا طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس توسط شورای نگهبان تهیه شده است، گفت: ممکن است مجلس نظر مشورتی شورای نگهبان را اخذ کند اما این به مفهوم این نیست که بتوانیم طرحی ارائه کنیم و مسؤلیت ارائه هر گونه طرحی با نمایندگان مجلس است.

کدخدایی بیان کرد: طرح مالیات بر خانه‌های خالی ایرادات و ابهاماتی داشت، از جمله اینکه تعریف خانه خالی در آن مشخص نبود؛ این طرح به مجلس ارجاع شد و الان دوباره به شورا برگشته و در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان اگر نظری درباره اصلاح قانون انتخابات داشته باشد، در همه‌ ادوار این نظرات به نمایندگان مجلس ارائه شده است.

مذاکره شورای نگهبان و وزارت کشور درباره انتخابات پیش رو

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: مذاکراتی را با وزارت کشور درباره انتخابات پیش رو شروع کردیم و اگر بنا باشد تغییری در روند برگزاری انتخابات رخ دهد، اعلام می‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره امکان ثبت نام بانوان در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: ثبت نام خانم‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری بلامانع است و بحث‌های دیگر آن هم باید به تدریج حل شود.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: قانون موجود انتخابات ریاست جمهوری شرایط چندگانگی را برای داوطلبان گذاشته اما مجلس در حال تلاش برای تغییر شرایط از کمی به کیفی است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: