نقدی بر راهکارهای معنوی صدا و سیما برای مشکلات اقتصادی خانواده

کدخبر: 2362946

منکر اثرات مثبت روایات مأثوره از ائمه اطهار در حل مسائل و مشکلات انسان نیستیم ، ولی نکته اینجاست که طرح این مباحث در این برهه زمانی از یک نهاد ملی و پرمخاطب اثری جز استهزاء دین توسط بیمار دلان و تیشه به ریشه اندک اعتقادات جوان امروزی ندارد.

نسیم آنلاین ؛ شهرزاد انصاری نژاد: چند روزیست که تصویر دو خانم کارشناس که از یکی از شبکه های صدا سیما پخش شد در فضای مجازی در حال انتشار است. این کارشناسان مذهبی راهکارهایی را برای خانه دار شدن و شوهردار شدن بوسیله نمازهای مستحبی به مخاطبان آموزش می دهند.

نکته قابل بحث اینجاست که صدا و سیما نهادی است بسیار اثر گذار و ازبسیاری جنبه‌ها، صداوسیما قدرتمندترین، فراگیرترین و پرنفوذترین رسانه خبری و نهاد آموزشی-فرهنگی در ایران به‌شمار می‌رود . بر اساس طرح نمایندگان مجلس برای اداره صدا و سیما: یکی از مأموریتهای سازمان صدا و سیما عبارت است از هدایت فرهنگ و افکار عمومی بر اساس موازین اسلامی و مصالح کشور، کوشش در جهت وحدت جهان اسلام و مقابله با جنگ نرم از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و رسانه‌های مجازی و مکتوب با تولید و پخش برنامه‌های متنوع آموزشی و ارشادی خبری و اطلاع رسانی- سرگرمی و تفریحی در سطوح مختلف

حال مسأله اینجاست که در روزگاری که به دلیل بی تدبیری دولتمردان روز به روز فقراقتصادی و به دنبال آن فساد و دین گریزی رو به افزایش است،حداقل انتظار از این نهاد حفظ اندک ایمانی است که در دل جوانان باقی مانده است.

جوان امروز اهل حساب و کتاب است دختری که به دلیل اوضاع بد اقتصادی نمی تواند جهیزیه داشته باشد، پسری که به دلایل مختلف شغل ندارد، مسکن ندارد از شمای کارشناس نمی‌پذیرد که با چند رکعت نماز مستحبی فقر او تبدیل به غنا شود، منکر اثرات مثبت روایات مأثوره از ائمه اطهار در حل مسائل و مشکلات انسان نیستیم ، ولی نکته اینجاست که طرح این مباحث در این برهه زمانی از یک نهاد ملی و پرمخاطب اثری جز استهزاء دین توسط بیمار دلان و تیشه به ریشه اندک اعتقادات جوان امروزی ندارد.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه سهمی از مالیات هشتاد میلیون ایرانی خرج برنامه های صدا و سیما می‌شود و حداقل حقی که مردم دارند عمل این نهاد به قانون است یعنی هدایت فرهنگ و افکار عمومی بر اساس موازین اسلامی نه بازی با اعتقادات آنان، اثر مخرب این راهکار کارشناستان را می توانید در فضای مجازی مشاهده نمایید این است که می گویند هر سخن جایی و هر نکته مقامی دارد.

ارسال نظر: