پزشکان تاب انتقاد ندارند؟

کدخبر: 2362926

جامعه پزشکی کشور بارها ثابت کرده که تاب شنیدن هیچ انتقادی را ندارد.

نسیم‌آنلاین؛ سیده‌فاطمه حبیبی: جامعه پزشکی کشور بارها ثابت کرده که تاب شنیدن هیچ انتقادی را ندارد.

یکبار با اعتراضات همگانی و صنفی به عوامل سریال «در حاشیه » تاختند و علی رغم میل بینندگان و در حالیکه قرار بود ۹۰ قسمت باشد، در میانه راه آن را متوقف کردند.

بار دیگر سلسله گزارشات «حاشیه های پزشکی» که از بخش خبری ۲۰:۳۰ پخش می شد و زبان مردمی شده بود که بارها با این دست مشکلات در مراکز درمانی مواجه بودند، با اعتراض این صنف و همراهی وزیر بهداشت وقت، حذف شد. پس از آن قاضی زاده هاشمی در برنامه نگاه یک از این اتفاق ابراز خرسندی کرد.

به تازگی خبری در شبکه‌های اجتماعی پرسر وصدا گردید که عده ای از پزشکان متخصص از یک منتقد دیگر، به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی شکایت کرده و او را به دادسرای رسانه کشانده اند.

گویا بزرگان صنف پزشکان حتی حضور یک منتقد ساده را هم تاب نمی آورند و به ترفند شکایت می‌خواهند فضا را خالی از انتقادات کنند. این در حالی‌است که خود ان‌ها باید نسبت به شئون جامعه پزشکی بیشتر از دیگران حساس بوده و نسبت به پالایش و برخورد انتظامی و قضایی با پزشکانی که منفعت طلبی که وهن جامعه پزشکی هستند اقدام نمایند.

دریچه انتقاد به جامعه پزشکی در حالی هر روز تنگتر و تنگتر شده که عمده مردم با مشکلات و معضلات بخش درمان درگیر هستند و دیگر کسی را برای رساندن صدای اعتراضشان را نمی بینند.

بخش درمان کشور هربار به بهانه تخریب رابطه پزشک و بیمار اقدام به شکایت کرده و هردفعه نیز محق شناخته شده و به اهدافش رسیده است. گویا فقط صدای پزشک است که توسط مجریان امر شنیده می‌شود، و صدای بیمار هرگز قرار نیست به گوش برسد.

چرا برای این گروه صنفی چنان حاشیه امنی درست شده که خود را تافته جدا بافته جامعه می‌دانند؟

مگر نه اینکه آنچه اینان با آن سروکار دارند جان مردم است و باید زیر ذره بین جامعه و مسئولین جامعه باشند؟

پزشکان متخصص بیشترین نصیب را از کیک اقتصادی کشور برده اند، و در برابر این همه هزینه باید پاسخگو باشند.

چرا با شکایتهای مکرر صدای منتقدان خاموش می‌شود؟

بنظر می‌رسد جامعه دستش زیر ساطور پزشک سرمایه محور است. که جان را به گروگان گرفته و نمی‌تواند به آن اعتراض کرد.

اما این سلطه و استبداد دارد به قیمت جان و اندوخته مالی مردم تمام می‌شود.

هژمونی پزشک در جامعه باید شکسته شده و در برابر عملکرد خود وادار به پاسخگویی شوند.

جامعه پزشکی که خود را در علم سرامد میداند و ژست فرهیختگی میگیرد، باید از قله غرور پایین بیاید و بپذیرد جای منتقدان در دادگاه نیست.

ارسال نظر: