«میشل عون» دست به کار شد

کدخبر: 2362905

رئیس جمهور لبنان در پانزدهم اکتبر (24 مهر) با نخست وزیران سابق و همچنین اعضای پارلمان درباره معرفی مامور جدید تشکیل دولت لبنان رایزنی می‌کند.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان روز پنجشنبه پانزدهم اکتبر جاری(۲۴ مهر ماه) را زمان برگزاری رایزنی‌های پارلمانی به منظور تعیین مامور جدید تشکیل کابینه لبنان اعلام کرد.

ریاست جمهوری لبنان با صدور بیانیه‌ای در صفحه کاربری خود در توئیتر از نشست قریب الوقوع به منظور رایزنی‌های پارلمانی درباره نام مامور تشکیل کابینه این کشور به دنبال استعفای خبر داد.

در این بیانیه آمده است: سرتیپ میشل عون رئیس جمهور لبنان جلسه رایزنی‌های پارلمانی را برای معرفی مامور جدید تشکیل کابینه جدید کشور را روز پنجشنبه پانزدهم اکتبر ۲۰۲۰ در کاخ بعبدا برگزار می‌کند.

«مصطفی ادیب» مامور قبلی تشکیل کابینه لبنان بود که پنجم مهر ماه با شکست در به تفاهم رسیدن با طرف‌های سیاسی درباره ساختار کابینه و وزرای آن از این سمت خود استعفا داد.

به گزارش پایگاه خبری النشره، میشل عون صبح روز پانزدهم اکتبر در ابتدا به طور جداگانه با نجیب میقاتی، سعد الدین الحریری و تمام سلام نخست وزیران اسبق لبنان دیدار می‌کند و سپس دیدارهای جداگانه با نمایندگان هر کدام از فراکسیون‌های سیاسی در پارلمان لبنان خواهد داشت.

به دنبال انفجار مهیب منطقه بندرگاه بیروت که روز چهارم اوت (۱۴ مرداد) به وقوع پیوست و بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت، بحران سیاسی در لبنان دوباره تشدید شده و «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و مصطفی ادیب با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شده بود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: