پوتین خرسند از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک کروز مافوق صوت

کدخبر: 2362871

رئیس‌جمهور روسیه آزمایش موفقیت‌آمیز موشک کروز Zircon را رخدادی مهم در جهت تقویت امنیت ملی این کشور توصیف کرد.

رئیس جمهور روسیه ضمن استقبال از خبر موفقیت آمیز بودن آزمایش یک موشک کروز مافوق صوت جدید، آن را رویدادی مهم برای این کشور توصیف کرد.

ولادیمیر پوتین با استقبال از آزمایش موفق موشک کروز Zircon اعلام کرد این رویداد مهم به امنیت ملی روسیه کمک می‌کند. پوتین همچنین از سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه وهمه افراد درگیر در این پروژه قدردانی کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک موشک کروز هایپرسونیک زیرکون با موفقیت به یک هدف در دریای بارنتس اصابت کرده است. بنا به اعلام ای وزارت‌خانه، این موشک حدود ۴۵۰ کیلومتر پرواز کرده و به سرعت ۸ ماخ رسیده است.

پیش از این کارشناسان پایگاه اینترنتی فرانسوی «آتلانتیکو» با اشاره به اینکه بازگشت روسیه به جایگاه نخست در بین قدرت‌های تسلیحاتی بزرگ ضروری است، معتقدند این کشور در حال تبدیل شدن به نخستین کشور جهان در عرصه سلاح‌های فوق پیشرفته است.

روسیه اولین قدرت جهانی با مساحتی به وسعت ۱۷.۲ میلیون کیلومتر مربع [۲۵ برابر فرانسه] است که از سال ۱۹۴۵ از کلاهک‌های هسته‌ای خود استفاده نکرده است. بودجه دفاعی روسیه یک دهم آمریکاست، ولی تجهیزات نظامی آن به مراتب پیشرفته‌تر و به روز‌تر است. روسیه در عرصه هوافضا نیز نخست است. این کشور با اکتفا به مهندسان سطح بالایی که دارد، از توانایی ساخت موشک یا هواپیما مانند آمریکا یا اروپا برخوردار است. باید به یاد داشته باشیم که روسیه قبل از آمریکا توانست انسان را به فضا بفرستد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: