تصمیم پنتاگون برای خرید ۵۰۰ ناو از ترس چین

کدخبر: 2362856

وزیر دفاع آمریکا از ورود بیش از ۵۰۰ ناو و کشتی به ناوگان نیروی دریایی آمریکا تا سال ۲۰۴۵ برای مقابله با چین خبر داد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا دیروز سه شنبه اعلام کرد پنتاگون تا سال ۲۰۴۵ بیش از ۵۰۰ کشتی برای نیروی دریایی می‌خواهد تا در برابر چین مقابله کند.

اسپر ضمن حضور در واشنگتن دی سی گفت: «نیرو‌های نظامی سال ۲۰۴۵» به دنبال متعادل‌تر شدن ناوگان نیروی دریایی ارتش هستند که این امر با ورود بیش از ۵۰۰ کشتی سرنشین دار و بدون سرنشین امکان پذیر است.

وی افزود: علاوه بر این، ما پیش از سال ۲۰۳۵ به ۳۵۵ کشتی دست خواهیم یافت.

اسپر اظهار داشت افزایش شمار کشتی‌های پنتاگون با هدف مقابله با چین که اخیرا به مدرن سازی نیرو‌های مسلح خود روی آورده است، صورت می‌گیرد. در آن زمان پکن با نیرو‌های دریایی آمریکا برابر می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد در میان کشتی‌هایی که قرار است به ناوگان دریایی پنتاگون بپیوندند ۱۱ ناو هواپیمابر هسته‌ای و ۶ ناو سبک و حدود ۸۰ زیردریایی تهاجمی وجود دارد.

با این حال، برنامه‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای استفاده از بودجه پنتاگون برای ساخت دیوار مرزی تا حدودی موجب تخلیه بودجه پنتاگون شده است. بسیاری از دموکرات‌ها نیز اجرای این طرح پنتاگون را تا حدودی غیرممکن دانسته، چرا که ده‌ها سال برای اجرای این طرح زمان و میلیارد‌ها دلار هزینه نیاز است.

آدام اسمیت، نماینده دموکرات ایالت واشنگتن این هدف را فوق العاده عنوان کرد، ولی رسیدن به این هدف را نیز مشکل دانست. این در حالی است که به گفته اسپر جزئیات هزینه‌های این طرح به زودی به کنگره آمریکا تحویل داده می‌شود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: