نخست وزیر قرقیزستان استعفاء داد

کدخبر: 2362839

در پی ناآرامی‌ها در قرقیزستان، نخست وزیر این کشور از مقام خود استعفاء داد و یکی از مخالفین او به مقام نخست وزیری رسید.

در پی افزایش نا آرامی‌ها در پی انتخابات قرقیزستان، «دستانبیک جومابیکوف» رئیس پارلمان این کشور از مقام خود استعفاء داد. رئیس جدید پارلمان این هم چندی پیش اعلام کرد که «کوباتبک بورونوف» نخست وزیر قرقیزستان از سمت خود استعفا داده است.

پارلمان این کشور همچنین «سدیر جباروف» چهره مخالف دولت قرقیزستان را به عنوان نخست وزیر جدید معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، میکیتیبک عبدیلدایف رئیس جدید پارلمان قرقیزستان اعلام کرد: «کوباتبک بورونوف» نخست وزیر از سِمت خود استعفا داده است.

«سدیر ژاپاروف» به تازگی و در بحبوحه اعتراضات مردمی توسط مخالفان از زندان آزاد شده است.

این در حالی است که «دستان بیگ جومایکوف» رئیس پارلمان قرقزیستان عصر امروز (سه شنبه) در پی تظاهراتی که پس از اعلام نتایج انتخابات اخیر پارلمانی، سرتاسر این کشور را فرا گرفت، از منصب خود استعفا داد.

از سوی دیگر، «ولادیمیر زین الدین اف» سخنگوی سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد که این سازمان با نگرانی از اتفاقات اخیر قرقیزستان، تحولات این کشور را از نزدیک دنبال می‌کند.

وی گفت: مقامات قرقیزستان در رابطه با آنچه در این کشور اتفاق می افتد، از سازمان پیمان امنیت جمعی درخواست کمک نکرده اند. این سازمان معتقد است که این یک امر داخلی قرقیزستان بوده و اطمینان داریم که مردم این کشور به تنهایی به راه حل درست دست خواهند یافت.

سازمان پیمان امنیت جمعی یکی از سازمان‌های فعال نظامی و چندمنظوره در حوزه آسیای مرکزی و قفقاز بوده و روسیه، ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس از اعضای آن هستند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: