ارائه پیشنهادهای ستاد مقابله با کرونای تهران به وزیر کشور

کدخبر: 2362837

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران از ارائه پیشنهادات جدید به وزیر کشور برای اعمال محدودیت کاهش سفرهای غیرضرور خبر داد.

علیرضا زالی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تهران در حال حاضر در شرایط بحرانی به سر می‌برد و بدنه بهداشت و درمان تحت فشار مضاعف قرار دارند و برای همین موضوع به اتفاق استاندار تهران در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار اعمال محدودیت‌های تازه‌ای برای کاهش سفرهای غیرضروری هموطنان شده‌ایم.

زالی در خصوص پیشنهادهای ارائه شده به وزیر کشور گفت: اولین پیشنهاد در خصوص افزایش موقت عوارض بزرگراهی به میزان حداقل ۳ تا ۵ برابر برای خودروهایی که به مقاصد غیربومی مسافرت کرده‌اند و تخصیص منابع حاصله از آن برای کمک به پیشگیری و کنترل بیماری کرونا است.

وی دومین مورد را افزایش مبلغ جریمه حداقل به میزان ۳ تا ۵ برابری در صورت تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی برای خودروهای غیربومی که به سایر شهرستان‌ها مسافرت می‌کنند عنوان کرد و افزود: منابع حاصل از این جریمه‌ها به شهرستان مقصد تخصیص یابد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران بیان داشت: سومین مورد پیشنهادی این بود که با توجه به اینکه تعدادی از مسافران مذکور ممکن است در شهرستان‌های مقصد دچار بیماری کرونا شوند، با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی مقصد نسبت به قرنطینه‌سازی این‌گونه افراد اقدام شود و در صورت ابتلاء همه هزینه‌های درمان در مراکز بیمارستانی در استان مبدا و یا مقصد به طور کامل از بیمار اخذ شود.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: