چرا روحانی به سؤال‌ها پاسخ نمی‌دهد؟

کدخبر: 2362693

رئیس جمهور حدود ۸ ماه است که با خبرنگاران و اصحاب رسانه نشست خبری نداشته و آخرین جلسه او با اصحاب رسانه به ۲۷ بهمن سال گذشته باز می‌گردد.

حسن روحانی ماه‌هاست که برای پاسخ به سؤال‌های اصحاب رسانه نشست خبری برگزار نکرده است.

البته رئیس‌جمهور از اسفند ماه سال قبل و در پی شیوع ویروس کرونا از پاستور به کاخ سعدآباد نقل‌مکان کرده است. دفتر ارتباطات ریاست‌جمهوری دلیل اصلی این نقل‌مکان را نبود فضای مناسب و بزرگ برای رئیس‌جمهور جهت برگزاری جلسه‌ها اعلام کرده است.

آخرین نشست خبری حسن روحانی با خبرنگاران و اصحاب رسانه به ۲۷ بهمن سال ۹۸ و چند روز قبل از انتخابات مجلس بازمی‌گردد؛ نشستی که رسانه‌ها انتظار داشتند در آن رئیس‌جمهور صحبت‌های جنجالی انجام دهد، اما او در این نشست کاملاً آرام، و به دور از حاشیه پاسخ سؤالات را داد.

رئیس‌جمهور تاکنون ۱۴ نشست خبری در طول هفت سال برگزار کرده است. اما وقفه طولانی‌مدت نشست خبری او بین سال‌های ۹۷ تا ۹۸ مورد نقدی جدی رسانه‌ها و کارشناسان سیاسی قرار گرفته بود.

روحانی سه نشست خبری در سال ۹۲، دو نشست خبری در سال ۹۳، چهار نشست خبری در سال ۹۴ و یک نشست خبری در سال ۹۵، سه نشست خبری در سال ۹۶ برگزار کرد. نکته جالب این است که رئیس‌جمهور هیچ نشست خبری با اصحاب رسانه در سال ۹۷ برگزار نکرد.

انتقادهای زیادی از سوی رسانه‌های جمعی به این موضوع صورت گرفت و بالاخره رئیس‌جمهور بعد از ۵۳۰ روز وقفه در ۲۲ مهرماه سال ۹۸ نشستی با خبرنگاران برگزار کرد و به سؤال‌های آنان پاسخ داد.

نیاز مبرمی وجود دارد که بعد از شیوع کرونا ارتباطات خوبی با خبرنگاران و اصحاب رسانه ایجاد شود، ولی از تاریخ ۲۷ بهمن سال گذشته هیچ نشستی با خبرنگاران برگزار نشده است؛ یعنی ۲۳۲ روز است که روحانی پاسخگوی سؤال خبرنگاران نیست!

آیت‌الله محمد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرداد سال گذشته، با بیان اینکه تعجب می‌کند چرا رئیس‌جمهور نشست خبری برگزار نمی‌کند، گفت: شاید آقای روحانی پاسخ کافی و قانع‌کننده‌ای برای پرسش خبرنگاران و مردم ندارد.

وی با بیان اینکه اگر رئیس‌جمهور با تأخیر بسیار زیاد یک نشست رسانه‌ای را برگزار کند، ممکن است دشمنان انقلاب یأس و ناامیدی را در میان مردم ترویج دهند، گفت: من در تعجبم که دلیل این همه تعلل چیست و چرا رئیس‌جمهور علاقه‌ای به پاسخگویی به پرسش‌های اصحاب رسانه ندارد؟

طی چند ماه گذشته، تحولات و فرازوفرودهای بسیاری در کشور رخ‌ داده که قطعاً نیاز است رئیس‌جمهور درباره آنها با خبرنگاران به گفتگو بنشیند و سؤالاتی را از زبان آنان بشنود که قطعاً دغدغه عموم مردم محسوب می‌شود. مشکلات کشور نظیر تحریم و شیوع کرونا شاید با اتخاذ سیاست دیالوگی تخفیف یابد و به بهبود اوضاع کمک کند.

«خبرگزاری آنا»

ارسال نظر: