طولانی‌ترین پرچم حشدالشعبی بر دوش زائران اربعین

کدخبر: 2362676

هزاران نفر از زائران اربعین حسینی امروز در بین الحرمین طولانی‌ترین پرچم الحشد الشعبی را به منظور تقدیر و حمایت از این گروه ملی- مردمی مقاومت در عراق بر دوش گرفتند.

جمعیت انبوه زائران اربعین، غروب امروز طولانی‌ترین پرچم الحشد الشعبی را در بین الحرمین بر دوش گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری صابرین نیوز، شهر مقدس کربلاء هم امروز شاهد راهپیمایی در حمایت از فرماندهان شهید مقاومت علیه داعش شهید «ابومهدی المهندس» و شهید «حاج قاسم سلیمانی» بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی در حمایت از الحشد الشعبی نیروی مقاومت ملی عراق و علیه آمریکا شعار سر داده و این کشور را شیطان بزرگ خواندند.

دولت عراق امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، عزیمت زائران از کشورهای مختلف جهان به کربلا را بسیار محدود کرده است، اما میلیون‌ها زائر از استان‌های مختلف عراق در حال پیاده‌روی و رسیدن به استان کربلا برای شرکت در زیارت اربعین حسینی هستند.

سازمان الحشد الشعبی با مشارکت دیگر ارکان نیروهای مسلح عراق طی دو سه سال اخیر با وجود اعلام پایان داعش در این کشور در جنگ با بقایای این گروهک تروریستی در مناطق حساس و راهبردی عراق بسیار موفق عمل کرده است تا جایی که توجیه ائتلاف بین المللی موسوم به مبارزه با داعش برای بقای خود در عراق به بهانه مبارزه با داعش را زیر سوال برده است.

کارشناسان معتقدند، نقش گروه‌های الحشد الشعبی عراق در مبارزه با داعش موجب ناکام ماندن نقشه آمریکا برای ماندن در عراق و تلاش برای تجزیه این کشور شده از همین رو در مقطع اخیر که تقاضای مردمی از دولت عراق برای اخراج نظامیان خارجی افزایش یافته، محور آمریکایی با پشتیبانی رسانه‌های خود درصدد تخریب چهره الحشد و حذف آن از عرصه عراق است.

این در حالی است که مردم عراق حضور نظامیان اشغالگر خارجی را عامل بی ثباتی کشورشان می‌دانند و به دنبال اقدام دی ماه سال ۱۳۹۸ آمریکا در نقض حاکمیت عراق و ترور شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی در عراق در حمله پهپادی تروریست‌های آمریکایی، پارلمان عراق طرح خروج نظامیان بیگانه از عراق را تصویب کرده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: