سفیر آمریکا در کویت: اتحاد شورای همکاری خلیج فارس واقعا مهم است

کدخبر: 2362623

سفیر آمریکا در کویت بر حمایت از تلاش‌های کویت برای میانجی‌گری جهت حل بحران در روابط بین اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس تأکید کرد.

«الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در کویت گفت که آمریکا به حمایت از تلاش‌های کویت برای حل بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس ادامه خواهد داد.

رومانوسکی در مصاحبه با روزنامه کویتی«القبس» تصریح کرد که دستیابی به حل دائمی اختلافات در شورای همکاری خلیج فارس واقعا مهم است.

او افزود: «ما با همه طرف‌های مربوطه برای حل این بحران در تماس هستیم، ما از چهار سال پیش بشدت از تلاش‌های کویت در این زمینه حمایت کردیم و این حمایت‌ها امروز و در آینده ادامه خواهد داشت».

سفیر آمریکا در کویت با اشاره به اینکه آمریکا خواهان اتحاد در شورای همکاری خلیج‌فارس است، گفت: «ما به وحدت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) جهت مقابله با چالش‌ها و تهدیدات پیش‌روی منطقه نیازمندیم و اکنون بیش از هر زمان دیگری به این وحدت نیاز داریم».

وی اشاره کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت «صباح الاحمد» امیر کویت از رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواست تا تلاش‌های امیر فقید کویت برای پایان دادن به اختلافات در این شورا را گرامی داشته و برای همکاری در آینده تلاش کنند.

در همین ارتباط «عبدالله بشاره» دبیرکل پیشین شورای همکاری خلیج فارس نیز گفت که تلاش‌های کویت برای تحقق آشتی در شورای همکاری خلیج فارس در طول این مدت ادامه داشته و هرگز متوقف نشده است و در آینده نیز روند طبیعی آن ادامه خواهد داشت.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از ژوئن ۲۰۱۷ به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی را به روی آن بسته‌اند، کویت از همان ابتدای بروز بحران در روابط این کشورها در تلاش است تا آشتی بین کشورها حاصل شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: