حماس:

نتایج نشست‌ها برای توافق ملی؛ فلسطین بر محور مقاومت

کدخبر: 2362595

حماس با صدور بیانیه‌ای از پایان نشست‌های مربوط به تحولات وضعیت ملی فلسطین خبر داد و اعلام کرد، پیش‌‍نویس توافق حاصل شده به دیگر گروه‌های فلسطینی ارائه می‌شود.

جنبش حماس امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، سران این جنبش نشست‌های مربوط به تحولات وضعیت ملی فلسطین را پس از نشست گروه‌های فلسطینی در رام‌الله و بیروت (سوم سپتامبر) و نشست استانبول (۲۳ و ۲۳ سپتامبر) به پایان رسانده و این نشست‌ها مقدمه‎ای برای گفت‌وگوی فراگیر فلسطینی بوده که حاصل آن پیش‌نویس توافق میان دو جنبش فتح و حماس است که به گروه‌های دیگر فلسطینی ارائه می‌شود.

بر اساس وب‌سایت رسمی حماس، این جنبش اعلام کرد، حماس توافق ایجاد شده با فتح را مبارک می‌داند و تأکید می‌کند که این توافق به منظور بررسی به دیگر گروههای فلسطینی ارائه می‌شود؛ گفت‌وگوی دوجانبه فتح و حماس علیرغم اهمیتی که دارد جایگزین گفت‌وگوی فراگیر نیست بلکه مقدمه آن است.

حماس به رد کامل تمام توطئه‌ها و قراردادها علیه مسأله فلسطین و حقوق ملت آن اشاره و تأکید کرد، در برابر این توطئه‌ها خواهد ایستاد.

این جنبش فلسطینی تصریح کرد، شراکت ملی و وحدت، گزینه‌ای راهبردی و الزامی برای حماس و فتح و تمام قوای سیاسی است و جایگزینی برای وحدت نیست. شراکت ملی در قالب بازسازی دوباره سیستم سیاسی فلسطین بر اساس اصول مسالمت‌آمیز دموکراتیک و از طریق انتخابات آزاد و فراگیر در تمام مناطق و در مقدمه آن قدس است.

حماس تأکید کرد، با تمام قدرت برای تحقق شراکت و وحدت تلاش می‌کند و هر آنچه در این راه لازم باشد، ارائه می‌کند تا ملت فلسطین در صفی واحد در مقابله با رژیم اشغالگر بایستند.

این جنبش فلسطینی در ادامه به تشکیل ساختار رهبری واحد و آغاز کار میدانی بدون فوت وقت فرا خواند و گفت حماس کمیته‌ای در دفتر سیاسی خود به ریاست «صالح العاروری» معاون «اسماعیل هنیه» تشکیل داده تا گفت‌وگو با فتح و تمام گروه‌های فلسطینی را دنبال کند.

حماس همچنین بر ضرورت تسریع در برگزاری جلسات گفت‌وگوی فراگیر با مشارکت همه برای توافق بر شکل نهایی نقشه وحدت ملی با هدف تحقق شراکت و آشتی تأکید کرد.

این جنبش در پایان بر تمام شهدا و اسرا درود فرستاد و بر پایبندی آنها بر گزینه مقاومت تا آزادسازی فلسطین و ایجاد دولت مستقل با مرکزیت قدس تأکید کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: