کمیته نظارت بر مناظرات انتخاباتی آمریکا؛ ناسزا بگویید میکروفن قطع می‌شود

کدخبر: 2362510

کمیته نظارت بر مناظرات انتخاباتی آمریکا با توجه به آنچه در نخستین مصاف ترامپ و بایدن رخ داد، تدابیری را در نظر گرفته که احتمالا یکی از آنها قطع شدن میکروفن در صورت ناسزاگویی خواهد بود.

کمیته نظارت بر مناظرات انتخاباتی آمریکا از اعمال تغییر در قوانین مناظره خبر داد.

این تصمیم در واکنش به آنچه زشت‌ترین مناظره تاریخ آمریکا لقب گرفت؛ اتخاذ شده است.

سه‌شنبه شب، در ساعت ۲۱ به وقت محلی ایالت اوهایو، «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، برای نخستین بار به مصاف هم رفتند.

در این منازعه که یک ساعت و نیم به درازا کشید، بایدن رئیس جمهور آمریکا را «دلقک» خطاب کرد و در جایی خطاب به وی گفت «خفه شو مرد».

ترامپ هم حریف دموکرات را «کم هوش» خطاب و به دفعات حرف او را قطع کرد.

در همین راستا، کمیته نظارت بر مناظرات برای دو مناظره آتی ترامپ و بایدن، تدابیر پیش‌گیرانه‌ای را تدارک دیده که ممکن است یکی از آنها قطع کردن میکروفن نامزدها حین استفاده از کلمات رکیک یا زمانی باشد که صحبت‌شان را بیش از حد مجاز کش می‌دهند.

تیم انتخاباتی ترامپ به شدت از این تصمیم کمیته نظارتی انتقاد کرده و گفته آنچه حین مناظره اول رخ داده «تبادل آزادانه نظرات» بوده است!

از نظر رسانه‌های بی‌طرف، نخستین مناظره دو نامزد انتخاباتی آمریکا در تغییر نظر رای‌دهندگان آمریکایی هیچ تاثیری نداشته و همچنان ۱۰ درصد آنها درباره اینکه به کدام نامزد رای دهند مردد هستند. با این حال، از آنجا که بایدن تا پیش از برگزاری مناظره در نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده و حین مناظره نیز موفق به حفظ حالت موجود شد؛ پیروزی نسبی در این مصاف را از آن خود کرده است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: