ترامپ: بایدن برای اداره آمریکا بسیار ضعیف است

کدخبر: 2362496

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر معترضان به نژادپرستی و خشونت پلیس را «اغتشاشگر» توصیف کرد و با قهرمان خواندن نیروهای پلیس آمریکا از آنها حمایت کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در گردهمایی انتخاباتی خود در ایالت «مینه‌سوتا» آمریکا با تکرار حرفهای گذشته با اشاره به تظاهرات‌های گسترده ماههای اخیر در سراسر ایالات متحده در اعتراض به خشونت و نژادپرستی پلیس این کشور با «آشوبگر» توصیف کردن معترضان گفت: «من به دنبال محافظت از ارزش‌های تاریخی آمریکا هستم. مخالفان ما از آشوبگران و اغتشاشگران حمایت می‌کنند اما من از نیروهای قهرمان پلیس حمایت می‌کنم».

وی در ادامه جنبش ضدنژادپرستی «آنتی فا» را بعنوان یک «سازمان تروریستی داخلی» توصیف کرد.

بایدن برای اداره این کشور بسیار ضعیف است

رئیس‌جمهور آمریکا در آغاز گردهمایی انتخاباتی خود در مینه‌سوتا به اولین مناظره انتخاباتی خود با «جو بایدن» اشاره کرد و بار دیگر او را بایدن خواب‌آلود توصیف کرد و گفت:‌«شب گذشته، آنچه را که رسانه‌های فاسد از انجام آن امتناع کردند، انجام دادم. من جو بایدن را برای ۴۷ سال دروغ، ۴۷ سال خیانت و ۴۷ سال شکست مسئول دانستم. من او را برای انتقال مشاغل و رؤیاها به خارج از کشور و برای تسلیم شدن در مقابل اوباش‌های داخلی مسئول دانستم. بایدن برای اداره این کشور بسیار ضعیف است ».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر از عملکرد دولت خود در مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشورش دفاع کرد و مدعی شد که خیلی زود واکسن کروناویروس در ایالات متحده توزیع خواهد شد و گفت که شاید حتی قبل از انتخابات سوم نوامبر (13 آبان ماه) این واکسن تولید و توزیع شود.

ادعای ترامپ درباره عملکرد خوب در مقابله و کنترل کرونا در آمریکا در شرایطی مطرح شده است که جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» نشان می‌دهد که بیش از 7.2 میلیون نفر از مردم این کشور به کرونا آلوده شده‌اند و 207 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از سخنرانی انتخاباتی خود در مینه‌سوتا لفاظی‌های تکراری خود درباره ایران را تکرار کرد و با افتخار از اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد کرد.

وی همچنین مجدداً خروج یکجانبه از برجام که آن را بعنوان یک توافق فاجعه‌بار توصیف کرد را یکی از دستاوردهای دوران ریاست‌جمهوری خود توصیف کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) در اولین مناظره انتخاباتی خود به میزبانی «دانشگاه کیس وسترن رزرو»، در شهر کلیولند ایالت اوهایو حاضر شدند تا رقابت‌های انتخابات پیش‌روی ایالات متحده وارد مرحله جدیدی شود.

در این مناظره که بسیاری از تحلیلگران آن را یک شرمساری ملی توصیف کردند، ترامپ بارها سخنان بایدن را قطع کرد و قضیه تاجایی پیش رفت که بایدن وی را «دلقک» خطاب کرد و در جایی به وی گفت:«خفه شو».

انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا قرار است سه‌شنبه 13 آبان ماه سال 99 برگزار شود و چند هفته باقی مانده تا این انتخابات، ترامپ از تریبون‌های مختلف بهره می‌گیرد تا القا کند که احتمال تقلب در انتخابات وجود دارد.

وی در مناظره شب گذشته در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا از طرفدارانش خواهد خواست نتیجه انتخابات را بپذیرند، گفت: «من از طرفدارانم می‌خواهم به مراکز رأی‌دهی بروند و اوضاع را به دقت تحت نظر بگیرند. این اتفاقی است که باید بیفتد.»

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: