روسیه: آماده میزبانی از وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان هستیم

کدخبر: 2362487

وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی از آمادگی مسکو برای برگزاری نشستی بین مقامات دو کشور خبر داد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به خویشتن‌داری و توقف درگیری‌ها دعوت کرد و گفت که مسکو آماده‌ است میزبان دیدار مقامات این دو کشور باشد.

او امشب (چهارشنبه شب) طی تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای که با «جیحون بایرام‌اف» و «زهراب مناتسکانیان »، همتایان آذربایجانی و ارمنستانی داشته خواستار کاهش تنش در بین باکو و ایروان شده است.

بنا بر بیانیه وزارت خارجه روسیه، لاوروف در این تماس‌ها به دو طرف گفته است که مسکو آماده میزبانی از آن‌ها برای یک نشست است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه همچنین خواستار عدم استفاده از «تروریست‌ها و مزدورهای خارجی» در درگیری‌های قره باغ شد.

آذربایجان و ارمنستان چهار روز است که در منطقه قره‌باغ کوهستانی درگیر شده و مواضع یکدیگر را شدید هدف حملات خمپاره‌ای، توپخانه‌ای و موشکی خود قرار داده‌اند. در این درگیری‌ها شماری از افراد نظامی و غیر نظامی از دو طرف کشته و یا زخمی شده‌اند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی و بخش‌هایی از اراضی آذربایجان توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: