کانادا و انگلیس خواستار آتش‌بس در قره‌باغ شدند

کدخبر: 2362379

کانادا و انگلیس نسبت به تشدید درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ میان دو کشور همسایه ارمنستان و جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کردند.

با وارد شدن درگیری‌های میان نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان به سومین روز، کانادا و انگلیس در بیانیه مشترکی خواستار توقف فوری درگیری‌ها در منطقه مورد مناقشه قره باغ شدند.

کانادا و انگلیس در این بیانیه مشترک نسبت به تشدید درگیری‌ها در منطقه قره باغ شدیدا ابراز نگرانی کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: کانادا و انگلیس به شدت نگران گزارش‌های مربوط به اقدامات گسترده نظامی در امتداد خط مرزی در منطقه قره باغ هستند. گزارش‌های مربوط به گلوله باران شهرک‌ها و تلفات غیرنظامی بسیار نگران کننده است. ما خواستار پایان فوری جنگ، توافق آتش بس و حمایت از غیرنظامیان هستیم.

همچنین دولت سوئیس برای میزبانی گفتگو‌ها میان سران کشور‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان به منظور حل و فصل مناقشه فعلی اعلام آمادگی کرد.

درگیری‌ها میان نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ از روز یکشنبه آغاز شده و خبر‌ها حاکی از کشته شدن بیش از ۳۰ نیروی ارمنستانی و ۶ نیروی آذربایجانی است. براساس اعلام صبح امروز وزارت دفاع ارمنستان، با کشته شدن ۲۶ نظامی ارمنی دیگر آمار کشته‌های این کشور از زمان آغاز درگیری با جمهوری آذربایجان به ۸۴ نفر رسیده است.

از اوایل دهه ۱۹۹۰ آذربایجان و ارمنستان بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ درگیر شده‌اند. آخرین درگیری‌های مسلحانه در ماه ژوئیه آغاز شد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: