سخنان هوشمندانه مادورو در مورد ونزوئلا، ایران و سوریه

کدخبر: 2362361

رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌گوید، دولت کاراکاس، ایران، سوریه و هر کشور دیگری که مشمول تحریم‌ آمریکا است؛ حق برخورداری از آرامش و تعیین سرنوشت خود را دارد.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا، در پیامی توئیتری نوشت: کوبا، نیکاراگوئه، سوریه، ایران، ونزوئلا و دیگر کشورهای برادر، ما از حق تعیین سرنوشت و صلح برخورداریم. مردمی آزاده و مستقل هستیم که خواهان آزارها و تحریم‌هایی هستیم که شکوفایی مردم را تهدید می‌کند.

به گزارش مهر، مادورو پیشتر هم گفته بود کاراکاس به رغم تلاش برای پیشبرد برنامه تولید تسلیحات بومی؛ به همکاری با روسیه، چین و ایران نیز ادامه می‌دهد.

این در حالی است که دوشنبه هفته گذشته، آمریکا با زیر سوال بردن روابط تجاری کاراکاس-تهران، تحریم‌های جدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرد.

در واکنش به این اقدام، وزارت خارجه ونزوئلا رفتار خصمانه واشنگتن را زیر سوال برد و یادآوری کرد که آمریکا نمی‌تواند مانع از حق مشروع کاراکاس برای تجارت با ایران شود.

بسیاری از تحریم‌های آمریکا که با هدف براندازی دولت مادورو اعمال می‌شود؛ صنعت نفت این کشور را هدف گرفته و اقتصاد آن را متلاطم کرده است.

در همین راستا، مادورو چندی پیش در پیامی توئیتری اعلام کرد: در حال کار بر روی یک قانون ضد تحریم هستیم. این طرح مبتنی بر قانون اساسی است.

این طرح قرار است امروز سه‌شنبه به مجمع ملی ونزوئلا ارائه شود و طبق گفته مادورو، یک نظرسنجی جدید انجام خواهد شد تا مشخص شود بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور چه آسیب‌هایی را به دلیل تحریم‌های آمریکا متحمل شده‌اند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین توضیح داد که قانون جدید شامل تدابیری خواهد بود که تأثیرات منفی اقتصادی، مالی و اجتماعی تحریم‌های آمریکا را کاهش دهد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: