سرلشکر سلامی: جنگ نظامی اساسا منتفی است

کدخبر: 2362348

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه راه‌های نظامی بسته است و جنگ اساسا منتفی است، گفت: هرگز راه سعادت ما از درون تعامل با دشمن عبور نمی‌کند.

سرلشکر حسین سلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره هفته دفاع مقدس، گفت: ما در انتهای هفته دفاع مقدس هستیم که سرآغاز مقاومت پایان ناپذیر ملت شریف و عزیز ایران در مقابل دنیای فشرده استکبار و جریان به هم پیوسته کفر جهانی در مقابل انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: هیچ تردیدی نیست، جنگی که علیه ما تحمیل شد یک جنگ جهانی بود. همه ما می‌دانیم اگرچه عرصه نظامی جنگ خطوط مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق بود، اما عقبه سیاسی این جنگ یک عقبه جهانی بود و همه قدرت‌های بزرگ که امپراطوری های بی نظیر تاریخ حیات بشر بودند و شرکای منطقه‌ای آنها همه با هم سطحی جهانی از یک ائتلاف ناشناخته و عملی را علیه کشور ایران شکل دادند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: تردیدی نیست پشتوانه‌های اقتصادی رژیم عراق در جنگ یک پشتوانه اقتصادی جهانی بود و شکی نیست که همه قدرت‌های بزرگ، همه سلاح‌های مدرن و پیشرفته را که ممکن بود، در اختیار عراق قرار دادند و کشورهایی چون انگلستان، آلمان، فرانسه، اتریش، شوروی و آمریکا تمام تجهیزات نظامی خود را در اختیار عراق قرار دادند.

سرلشکر سلامی اظهارداشت: تردیدی نداریم که اطلاعاتی جهانی خدمات اطلاعاتی برای رژیم بعث عراق فراهم می‌کرد و شکی نداریم که جبهه از لحاظ نظامی اشباع بود و باید عرض کنیم که جهان در اوج قدرت خود به ما حمله کرد، در حالی که ما در اوج تنهایی بودیم.

وی افزود: جنگ ایران و عراق نابرابرترین جنگ تاریخ بعد از عاشورا بود. جنگ پدیده‌ای بسیار دقیق و محاسبه پذیر است و هر کسی قوی‌تر است، پیروز می‌شود و پیروزی را کسی می‌سازد که بتواند معادله جنگ را هدایت و آن را به نفع خود تغییر دهد.

سرلشکر سلامی بیان کرد: بر اساس محاسبات و شاخص‌های ظاهری قدرت، ائتلاف جهانی مقابل ما باید به سرعت ما را شکست می‌داد و آنها باید بر ما غلبه می‌کردند اما سوالی پیش می‌آید که چرا با وجود آنکه بر اساس محاسبات دقیق هر کسی قوی‌تر است پیروز می‌شود اما ائتلاف جهانی در مقابل شکست خورد؟

وی گفت: ما که به ظاهر از طرف مقابل ضعیف‌تر بودیم، پس چرا بر آنان غلبه کردیم که دلیلش در این حقیقت نهفته است که وقتی امام (ره) و امت صحنه جنگ را به زندگی تبدیل می‌کنند و زمانی که مردان مؤمن، با ایمان و قلب‌های سرشار از آرمان، اعتقاد و باور به دشمن حمله می‌برند، هیچکس نمی‌تواند مقاومت کند.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: آنچه در جنگ حرکت ایجاد می‌کند، ایمان و انسانِ مؤمن است و امام (ره) توانست این شخصیت معنوی و روحانی خود را در قلوب همه مؤمنان تکثیر کند و انسان‌هایی در تراز و ارتفاع نزدیک خود بسازد.

فرمانده کل سپاه اظهارداشت: امام (ره) توانست به همه جهان این نظریه را اثبات کند که یک ملت فقط و فقط به دلیل شکست اعتقادات و باورهایش می‌تواند شکست بخورد و اگر ملتی ایمانش سست نشود و در اعتقادات شکست نخورد، در میدان عمل پیروز است، بنابراین امام (ره) اولین کاری که انجام داد این بود که نشان دهد هرگز از شوکت ظاهری این امپراتوری‌ها نباید ترسید. کبریایی از آن خداوند بزرگ است. او انسان‌هایی ساخت که از اول بی مهابا و بی اعتنا به امواج خروشان آن عبور کردند، مردانی که از هورها عبور کردند و در جزایر مجنون جنگیدند. میادین مین چندکیلومتری و بشکه‌های انفجاری و سیم‌های خاردار آن‌ها را متوقف نکرد.

سردار سلامی تصریح کرد: هر رزمنده افق بلند آرمانش تا قلب آمریکا را نشانه می‌رفت، هر ملتی به اندازه افق آرمانش هایش بزرگ شده و پیش می‌رود، هر ملتی به اندازه وسعت ذهن رهبرش پیش می‌رود، وسعت کشورها از لحاظ هندسی شاخص بزرگی آن‌ها نیست بلکه وسعت ذهن‌ها، عظمت قلب‌ها، شکوه ایمان‌ها عظمت یک ملت را نشان می‌دهد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت ایران در جنگ فراتر از اراده قدرت‌های بزرگ بودند و آرزوهای آن‌ها را در هم شکستند، اضافه کرد: ملت بزرگ ایران با رهبر بزرگ خود در مقابل دشمنان بزرگ شکوه ایمان را به نمایش گذاشتند، حقیقت ماجرا این بود که یک ملت با باورهایش پیروز می‌شود.

سردار سلامی افزود: وقتی جنگ از سطح نیروهای مسلح به مردم تعمیم پیدا می‌کند، یعنی تمام زندگی، جنگ و تمام جنگ زندگی می‌شود و همه دوست دارند در محیط زندگی حاضر شوند، این راز شکست ناپذیری ما است. اتحاد امام و امت، وحدت، همدلی و دلدادگی و پیروی از رهبر رمز سعادت ما در طول تاریخ ۴۱ ساله بوده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه امام امت هنری به خرج داد و تمرکز دشمن را بر قلب این سرزمین بیرون کرد، گفت: جنگ تمام شد فقط بُعد نظامی جهانی جنگ خاتمه پیدا کرد اما جنگ در اشکال دیگری ادامه یافت.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: جنگ در اشکال دیگری ادامه یافت. در اینجا آغاز نقش آفرینی رهبر عزیز و عظیم الشان ما است که بعد از امام پرچم هدایت امت را به دست گرفت. چه اتفاقی افتاد؟ دقت کنید. اگر آمریکا در معرض فرسایش قدرت قرار نگرفته بود و از پناهگاه استراتژیک خود خارج نشده بود و مجبور به گسترش عملیاتی در صحنه نشده بود، همه جهان را می‌بلعید.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی با هنرنمایی رهبر و ملتش کاری انجام داد که آمریکا مجبور به فرسایش قدرت شد و مجبور شد هزینه کند و دستاوردی به دست نیاورد. رهبر عزیز ما چه کرد؟ امام دشمن را بیرون راند و رهبر عزیزمان او را تعقیب کرد، فراری داد و تمرکز جبهه دشمن را به هم ریخت، پیشانی جبهه را باز کرد و در سرزمین‌های مختلف قدرت آفرید. سطح قاعده قدرت انقلاب را گسترش داد و دشمن را وادار به گسترش بیش از حد کرد. هزینه‌های تو را بالا برد و او را در ناکامی‌های سیاسی فرو برد و می‌بینید در سنجش قوس نزولی و صعودی قدرت وضعیت ما نسبت به آمریکایی‌ها بعد از این چهل و یک سال چگونه است.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: شما امروز آمریکایی را که فشار می‌آورد ایران را منزوی کند منزوی شده می‌بینید. او به تدریج نفوذ سیاسی خود را در منطقه و جهان از دست داد. در حاشیه تحولات سیاسی قرار گرفت و نتوانست هیچ پیروزی میدانی خلق کند. داعش را به صحنه آورد و فرصتی برای نفوذ به انقلاب ساخت و ما بی هزینه آمریکا را در این میدان بزرگ ناکام و متوقف کردیم. آرزوهای سیاسی او برای نوسازی سیاسی خاورمیانه به قبرستان سپردیم و آمریکا خسته، فرسوده و ناتوان در حال عقب نشینی است. البته قدرت‌های بزرگ حتی وقتی دچار پوکی استخوان می‌شوند و در معرض انحطاط و زوال قرار می‌گیرند و به آستانه فروپاشی نزدیک می‌شوند هم خطرناک هستند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌شد آمریکا را به ناگاه فروپاشید، گفت: داستان رقابت و منازعه برای فروپاشی به نقطه اوج زیبایی نزدیک شده است. ما در معرض یک تحریم اقتصادی بزرگ قرار گرفتیم. دوباره امام این امت عظمت را آفرید و ایستاد. در مقابل اراده دشمن قد خم نکرد و مستحکم بود و مردم حمایت کردند و دوباره در این جنگ که واقعاً قلمرو جهانی دارد و هر کشوری در معرض آن قرار گیرد فرو می‌پاشد، قامت ملت ایران به برکت حمایت‌ها و اعتماد به نفس‌ها، امید آفرینی‌ها و الهام بخشی‌ها و حکمت‌های بزرگ که رهبرش می‌آفرید بزرگ شد و قد برافراشت.

سرلشکر سلامی ادامه داد: مردم سختی‌ها را تحمل کردند و تحمل می‌کنند ولی مردم ایران خواهان عزت هستند و استقلال، شرف، حریت و کرامت خویش را با هیچ چیزی تعویض نمی‌کنند. به فراخوان دشمنان پاسخ نمی‌دهند. دشمن امروز به درون خانه‌های ما حمله کرده است، به سفره‌های مردم ما، به قلب‌های جوانان ما و عملیات روانی خود را با حصر اقتصادی ترتیب کرده است تا این ملت را خسته و متزلزل کند اما مردم ما محکم و استوار ایستاده‌اند و هرگز پژواک صدای بیگانه نمی‌شوند.‌

وی تصریح کرد: این یک هنر بی بدیل است که وقتی رهبران الهی با حکمت وحیانی جامعه و جهان را اداره می‌کنند این اتفاق می‌افتد. حکمت دوست آفرین است، وقتی رهبری انقلاب ما نجات ملت‌های مسلمان و فراتر از آن مستضعفان و محرومان را در دستور کار قرار می‌دهد و در مقابل مستکبران می‌ایستد آن هم ایستادگی پیروزمندانه، چه کسی باور می‌کند که یک ملت چهل سال در مقابل یک جهان قدرت بایستد، بجنگد اما آسیب نبیند. نه که آسیب نبیند، پیشرفت کند و خود را به کشورهای پیشرفته نزدیک کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: این، یکی از بزرگترین هنرنمایی‌های انقلاب و اسلام است که وقتی در عرصه سیاست به اقتصاد و فرهنگ و اجتماع وارد می‌شود، قدرت می‌سازد. ما امروز بسیار قدرتمند هستیم و به برکت نشکستن باورهای ما، ملت ایران از اعتقادات خود پاسداری کرده است. من دست تک تک ملت ایران را می بوسم. ما به اقصی نقاط کشور دشمنان را نگاه کرده‌ایم. آنها را می‌شناسیم و صدای پوکی استخوان‌های آنها را می‌شنویم و می‌بینیم که آنها ژستی مهیب گرفتند و از درون پوسیده‌اند.

سرلشکر سلامی بیان کرد: به آمریکا باز هم نگاه کنید. کشوری که به چرنوبیل خود نزدیک می‌شود و نمی‌تواند یک بیماری همه گیر را مدیریت کند. ۳۰ میلیون انسان گرسنه در آمریکا از سیستم‌های خیریه تغذیه می‌شوند. این قیافه بزرگترین قدرت جهانی است که برای نجات از این انزوا و عرض اندام سیاسی حکام رژیم‌های کوچک را با رژیم صهیونیستی آشتی می‌دهد تا نشان دهد آمریکا هنوز هست. این تمام آن هیبت و شکوهی است که می‌خواست همه دنیا را در تصرف سیاسی خود بیاورد.

وی اضافه کرد: امروز تحریم کننده از تحریم شونده بدتر است. هیچکس آرزو نمی‌کند شهروند آمریکایی باشد. هیچکس به آمریکایی بودن خود افتخار نمی‌کند. در درون آمریکا مردم مرگ بر آمریکا می‌گویند. این شعار تا آنجا پیش رفته است و این یعنی نفوذ زبان‌های سیاسی انقلاب حتی در قلب سرزمینی که آمریکا نام دارد.

فرمانده کل سپاه گفت: ما در فراز این نبرد و در نقطه اوج آن قرار داریم. اینجا جای صبر، استقامت، تمرکز و تلاش برای در هم شکستن این هجوم و تمرکز اقتصادی دشمن بر سرزمین ما است. ما قلب‌هایمان به هم پیوند دارد و با قلب‌هایشان می‌جنگیم. امروز جنگ اقتصادی یک واقعیت انکارناپذیر است اما بدانید ما و دشمن روی دو خط موازی پیش می‌رویم. اگر ما مشکل اقتصادی داریم دشمن هم به همین نسبت و بیش از ما است. این قدرت‌ها هرچه بزرگ‌تر هستند مشکلاتشان نیز بزرگ‌تر است‌. این باور ما و سنت الهی است و تحقق پذیر است بلا تبدیل و بلا تغییر.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه نقش رهبری انقلاب اسلامی و حمایت‌های ملت و این پیوند مبارک ضامن سلامت ما است، عنوان کرد: آنچه که امروز من به عنوان یک فرد کوچک از این جامعه انتظار دارم این است که همه نهادهای حاکمیت و به خصوص مجلس محترم که طعم انقلاب می‌دهد و مردم به آن امید بسته‌اند و فشرده و عصاره اراده این مردم است، پژواک کلان آنها و بازتاب دهنده دردهای انها، حلال مشکلات آنها است و همه اختیارات ملت را در اختیار دارد، انتظارمان آن است که شرایط را از حیث اقتصادی، جنگی تلقی کنید.

وی افزود: ما از نظر نظامی راه را بر دشمن بسته‌ایم و ظرفیت‌های غلبه بر او را در هر مقیاسی از جنگ فراهم کرده‌ایم و چهل سال است که در فضای ذهن و در عالم خارج از ذهن مان بازی‌های جنگ قدرتمندی با دشمن انجام داده‌ایم. گاهی در مقیاس‌های کوچک اراده تاکتیکی خود را به آنها تحمیل کرده‌ایم که بازتابی است از اراده استراتژیک این ملت برای ایستادن در مقابل دشمن.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: راه‌های نظامی بسته است و جنگ اساساً منتفی است. آنها زاویه نفوذ اقتصادی و عملیات روانی را باز کرده‌اند. اینجا میدان جنگ، نقطه مرکزی تلاش ما است و باید متمرکز شویم مانند یک قرارگاه عمل کنیم. شبانه روز برای شکست دادن دشمن در این جنگ اقتصادی که بسیار ممکن است ظرفیت‌های عظیم کشور ما کافی است.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: فکر کنید هیچ کشوری جز ایران در جهان وجود ندارد، آن وقت چگونه زندگی می‌کردید؟ دشمن نه قادر است و نه مایل است که مسائل ما به دست تو حل شود. هرگز راه سعادت ما از درون تعامل با دشمن عبور نمی‌کند و هیچ دشمنی برای سعادت دشمن خود هیچ کاری نمی‌کند. غیظ آمریکا دائمی و ماهیت این نظام استکباری است. اگر با او هم آشتی کنیم ضربه می‌زند و ما را می‌شکنند و اراده ما را از بین می‌برد. ما با اراده موفق هستیم.

وی اضافه کرد: همه ملت ایران بداند تا ما اراده داریم و مصمم هستیم بایستیم، می‌ایستیم. هر ملتی تا زمانی که قد خم نکند شکسته نمی‌شود. داستان سازش یک فریب سیاسی است و همیشه از سوی قدرت‌های شیطانی این فریب سیاسی عامل سست سازی اراده ملت‌ها است. نباید ملت ایران در جغرافیای فریب دشمن عمل کند. بایستید، محکم و مردم را برای ایستادن آماده کنید. مردم ما هم آماده هستند. ما سختی‌ها را تحمل می‌کنیم. نمی‌گوییم مشکلی وجود ندارد اما قابل حل هستند. ما از فراز اراده دشمن عبور می‌کنیم و این راه ما است، راه دیگری وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: در نظام جهانی امروز، یا باید قوی و عزیز بود با ضعیف بود و تسلیم. ما اولی را انتخاب کردیم. قدرت ساخته این و می‌سازیم و قوی عمل می‌کنیم و عزیز می‌مانیم. این تنها صفتی است که شایسته ملت ایران است. آروز توفیق و درخشش برای مجلس محترم دارد که عطر و بوی انقلاب از این مجلس به مشام می‌رسد. امیدوار هستم این امیدهایی که مردم به این مجلس بستند به تدریج در مسیر زمان شکوفا شود.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: