حاجی میرزایی: ظرفیت شاد سه برابر می شود

کدخبر: 2362331

وزیر آموزش و پرورش درباره رایگان شدن اینترنت شبکه شاد اظهار کرد: کسانی که از بستر شاد استفاده می‌کنند اینترنت شان رایگان است، سرعت این شبکه هم پایین نیست و مشکلاتی که در شاد وجود دارد به جهت این است که ۱۹۷ هزار معلم ما ثابت نیستند و شامل آموزشیاران نهضت و معلمان خرید خدمات آموزشی و... می‌شود؛ بنابراین یکی دو هفته طول می کشد تا کلاس‌ها شکل گیرد.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش یاد یاران و در جمع خبرنگاران درباره حضور امروز خود در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: نمایندگان مجلس درباره وضعیت نیرو‌های حق التدریس، آموزشیاران نهضت، خرید خدماتی و همچنین بازگشایی مدارس سوالات و ابهاماتی داشتند که به آن پاسخ داده شد.

او درباره تعطیلی مدارس با توجه به شرایط وخامت شیوع کرونا گفت: ما موظف هستیم که انواع آموزش را پیش بینی و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم و مرجع صلاحیت دار برای اینکه آیا حضور افراد در مدارس ضرر دارد یا خیر ستاد ملی کرونا بوده که طبق مصوبه اخیر در مناطقی که مشکلات حاد باشد به پیشنهاد وزارتخانه‌های بهداشت و کشور اختیاراتی تفویض می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: همواره اعلام کردیم که حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است و آموزش افرادی که در مدرسه حاضر می شوند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خواهد بود ضمن آنکه خطری که در مدرسه دانش آموز را تهدید می کند بیشتر از سایر فضا‌ها نیست.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: تا کنون هم گزارشی دریافت نکردیم که مشکلی به وجود آمده باشد؛ چراکه هم ما و هم خود خانواده‌ها مراقب هستیم و اگر ستاد کرونا تشخیص دهد همین حضور محدود دانش آموزان که هم‌اکنون ۲۰ درصد است، تغییر می‌کند.

او با اشاره به اینکه مدارس حلقه اتصال ما با معلمان و دانش آموزان هستند، گفت: مدارس ما باز و فعال هستند، اما وضعیت تعطیلی و حضور را ستاد ملی کرونا مشخص می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه سرانجام سیم کارت شاد به کجا رسید؟ اظهار کرد: آموزش و پرورش قرار نبود کاری انجام دهد؛ برخی اپراتور‌ها مدعی بودند که می‌توانند سیم‌کارت شاد را تولید کنند، اما به دلیل اینکه وزارت ارتباطات با محدودیت شماره رو به رو است، این موضوع کاملا منتفی شد.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: البته در تلاش هستیم تا برای ارائه سرویس‌های ایمن تدابیری در وزارت ارتباطات اندیشیده شود.

ظرفیت شاد سه برابر می شود

وزیر آموزش و پرورش درباره رایگان شدن اینترنت شبکه شاد اظهار کرد: کسانی که از بستر شاد استفاده می‌کنند اینترنت شان رایگان است، سرعت این شبکه هم پایین نیست و مشکلاتی که در شاد وجود دارد به جهت این است که ۱۹۷ هزار معلم ما ثابت نیستند و شامل آموزشیاران نهضت و معلمان خرید خدمات آموزشی و... می‌شود؛ بنابراین یکی دو هفته طول می کشد تا کلاس‌ها شکل گیرد.

او بیان کرد: رفع بخشی از مشکلات شبکه شاد که مربوط به تقویت زیرساخت‌های فنی می‌شود اکنون در حال انجام است و ظرفیت آن سه برابر می‌شود.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه نرم افزار بومی داریم که ۵۵۰ هزار کلاس درس را مدیریت می‌کند، گفت: شبکه آموزشی شاد در برخی موارد با مشکلاتی رو به رو است که طی یک هفته آینده به تدریج رفع می‌شود.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی خانواده‌ها مدعی هستند که مدارس کلاس حضوری برگزار نمی‌کنند، علت چیست، گفت: قطعا این‌ها تخلف است و خانواده‌ها باید آن را منعکس کنند که حتما رسیدگی می‌شود، در کنار نظارت‌های خانواده ها، گروه‌های متعددی را مامور کردیم که به طور سرزده از مدارس بازدید می‌کنند تا کار به نحو صحیح شود.

تداوم همکاری با آموزشیاران نهضت تا سال تحصیلی آینده

حاجی‌میرزایی درباره نحوه فعالیت آموزشیاران نهضت گفت: امسال همه کسانی که قبلا با ما مشغول بودند قراردادشان را تمدید کردیم، پیش‌تر بنا بود آن‌هایی که در آزمون مردود شوند، به کار نگیریم که با تصمیم هیئت وزیران این‌ها به خدمتشان ادامه خواهند داد البته که سعی می‌کنیم از این به بعد مسیر تربیت معلم صرفا از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد؛ چراکه معلم رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت آموزشیاران نهضت و حق التدریس بیان کرد: همه آن‌هایی که حق التدریس بودند و در قانون نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها تصمیم گیری شده بود، وضعیت شان مشخص شده است. به این ترتیب که تمام همکاران غیر رسمی طبق قانون تعیین وضعیت می‌شوند همچنین استمرار همکاری آموزشیاران هم به طور حق التدریس میسر است، اما استخدام رسمی تابع قوانینی خواهد بود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: