رسانه روس: ماکرون و بن‌سلمان بر حل بحران لبنان به توافق رسیدند

کدخبر: 2362259

شبکه روسیا الیوم گزارش داد که رئیس جمهور فرانسه و ولی‌عهد سعودی طی تماس تلفنی، بر سر بازگردادن حریری به قدرت توافق کرده‌اند.

رسانه‌ روسی مدعی شدند که «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه و «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی بر اهمیت حل بحران لبنان به توافق رسیده‌اند.

شبکه روسیا الیوم امروز یکشنبه به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که ماکرون و بن‌سلمان توافق کرده‌اند حل بحران این کشور عربی از طریق «سعد الحریری»، نخست‌وزیر اسبق لبنان و رئیس جریان المستقبل صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور فرانسه و ولی‌عهد سعودی تلفنی گفت‌وگو کرده و به توافق رسیده‌اند. منابع مورد نظر روسیا الیوم گفته‌اند که برگرداندن حریری به قدرت نقطه توافق دو طرف است.

مصطفی ادیب، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید دیروز بعد از آنکه نتوانست نظر احزاب و فراکسیون‌ها را جلب کند، از مأموریت خود کناره‌گیری کرد و «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان با این درخواست وی موافقت کرد.

او بعد از عذرخواهی گفت که به آلمان برمی‌گردد تا همانند گذشته در کسوت سفیر لبنان در برلین خدمت کند.

قرار است امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه تا دقایقی دیگر برای بررسی اوضاع لبنان و ابتکار عمل شکست خورده در این کشور بحران زده در پاریس نشست خبری برگزار کند.

ادعای روسیا الیوم در حالی است که شخص سعد الحریری امروز رسما بار دیگر از عدم رغبت خود برای نامزدی نخست‌وزیری خبر داده و منابع و ناظران لبنانی گفته‌اند ریاض تهدید‌هایی علیه سعد الحریری داشته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: