السیسی: تظاهرات جاری هدفش تغییر نیست بلکه تخریب است

کدخبر: 2362250

رئیس جمهور مصر به تظاهراتی که علیه وی در این کشور جریان دارد، واکنش نشان داد و گفت: این تظاهرات هدفش تغییر نیست بلکه تخریب و نابودی است.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به تظاهراتی که علیه وی در این کشور جریان دارد، واکنش نشان داد و هدف آنرا نابودی و تخریب دانست.

وی در جریان افتتاح پروژه ای اعلام کرد که هیچ کشوری بر اساس تخریب و خشونت بنا نمی شود.

السیسی گفت: این دعوت به برگزاری تظاهرات و این قبیل اقدامات، مورد رضایت پروردگار ما نیست و دعوت کنندگان در راستای تخریب کشورها و جعل آگاهی، حرکت می کنند. آنها بر بی ثباتی ملتها و تخریب و نابودی اصرار دارند و اینکه کودکان به تروریستهایی برای انجام اقدامات در لیبی تبدیل شوند.

رئیس جمهور مصر بیان کرد: من به مردم امید دارم. به کسانی امید دارم که در راستای صلح در زمین و نه ایجاد فساد در آن، حرکت می کنند.

گفتنی است که معترضان مصری برای هفتمین روز پیاپی علیه سیاست های «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور تظاهرات برگزار کردند.

آنها در تظاهرات خود شعارهایی علیه عملکرد دولت السیسی و وخیم شدن اوضاع اقتصادی مصر سر دادند.

ساکنان مناطق مختلف استان الجیزه با برگزاری تظاهرات در این استان خواهان آزادی بیان و بهبود اوضاع اقتصادی کشور شدند. یک تظاهرات مشابه نیز در استان اسوان واقع در جنوب مصر برگزار شد.

این در حالی است که مردم مصر روز جمعه گذشته یک تظاهرات گسترده تحت عنوان تظاهرات جمعه خشم برگزار کردند.

در جریان این اعتراضات و مداخله نیروهای امنیتی مصری، دستکم ۳ معترض مصری کشته شدند.

همچنین شهروندان مصری مقیم کشورهای اروپایی مانند هلند و ایتالیا حمایت خود را از اعتراضات در کشورشان نشان دادند.

تظاهرات در مصر به دعوت محمد علی تاجر معروف مصری برگزار می شود. وی تاجر مصری است که قبلاً پیمانکار ارتش مصر بود و پس از ترک این کشور، فعالیت‌های اعتراضی خود را علیه دولت السیسی آغاز کرده و با انتشار کلیپ‌های متعدد، از فساد پرده برداشته است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: