سعد الحریری از تشکیل دولت جدید انصراف داد

کدخبر: 2362222

با پیچیده‌تر شدن وضعیت سیاسی لبنان و انصراف مأمور تشکیل کابینه از ادامه کار، سعد الحریری نخست‌وزیر پیشین که نامش دوباره مطرح شده، اعلام کرد که قصد ندارد نخست‌وزیر شود.

«سعد الحریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان به روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» گفت که حاضر نیست دوباره نخست‌وزیر لبنان شود.

روز گذشته «مصطفی ادیب» سفیر لبنان در آلمان که اخیرا مأمور تشکیل دولت جدید لبنان شد،‌ پس از به نتیجه نرسیدن رایزنی‌هایش با احزاب سیاسی، از تشکیل دولت جدید انصراف داد و میشل عون رئیس جمهور لبنان، انصراف او را پذیرفت.

روزنامه الشرق الاوسط امروز یکشنبه در خبری در این خصوص نوشت، سعد الحریری (نخست‌وزیر پیشین) در گفت‌وگو با این روزنامه گفته «نخست‌وزیر نخواهم شد. من نقطه پایان برای رفتن به سطر بعد، نخواهم شد. همچنانکه کسی را هم برای نخست‌وزیر شدن، نامزد اعلام نخواهم کرد».

الشرق الاوسط نوشت: لبنان با انصراف مصطفی ادیب از تشکیل دولت، در بحرانی بسیار خطرناک و حساس به سر می‌برد و [سرنوشتش] در هاله‌ای از ابهام پیچیده شده است.

این روزنامه سعودی نوشت، با توجه به شرایط کنونی، آنچه درباره بازگشت سعد الحریری به نخست‌وزیر لبنان می‌گویند،‌ حرف بجایی نیست و او گفت که نخست‌وزیر نخواهد شد.

دیروز شنبه، مصطفی ادیب طی سخنانی در کاخ «بعبدا» (مقر ریاست جمهوری) از ادامه تلاش برای تشکیل دولت انصراف داد. ادیب گفت: «ابتکار امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه باید ادامه پیدا کند زیرا بیانگر نیت صادقانه این کشور است»... «با رسیدن تلاش‌ها به مرحله پایانی، به این نتیجه رسیدم که توافقی که ابتدا حاصل شده بود، دیگر وجود ندارد».

پیش از ادیب، ماه گذشته نیز حسان دیاب دیگر مأمور تشکیل دولت لبنان، از این مأموریت انصراف داده بود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: