عامل اصلی شیوع کرونا در کشور چیست؟

کدخبر: 2362208

فوق متخصص بیماری‌های ریه بیمارستان مسیح دانشوری به بیان توضیحاتی درباره عامل اصلی شیوع کرونا در کشور پرداخت.

محمدرضا هاشمیان فوق متخصص بیماری‌های ریه بیمارستان مسیح دانشوری در برنامه چاپ اول شبکه خبر درباره علت شیوع موج سوم کرونا، بیان کرد: در اغلب کشور‌های دنیا موج دوم مطرح است و بیشتر در نوسانات میزان مرگ و میر حرکت می‌کنیم.

او ادامه داد: وقتی جابجایی شهری در برخی مواقع بیش از حد می‌شود و اتفاقاتی در کشور مانند بازگشایی مدارس را شاهد هستیم نرخ مرگ و میر بیشتر می‌شود؛ در حالت کلی ۳ تا ۵ روز برای بروز بیماری وقت داریم که در تجمعات این اتفاقات بیشتر می‌شود.

تجمعات مهم‌ترین عامل شیوع کرونا در کشور هستند

هاشمیان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین عامل در شیوع کرونا تجمعات است، اظهار کرد: افراد زیادی از جمله سالمندان از ابتدای شیوع کرونا خود را قرنطینه می‌کنند، اما در مقابل افراد بسیاری رعایت نمی‌کنند.

فوق تخصص بیماری‌های ریوی با بیان اینکه در ایام کرونا تعریف جدیدی از زندگی داریم، گفت: در شرایط فعلی گرفتاری های بخش مراقب های ویژه به بیشترین مقدار خودی رسیده است، البته وضعیت ناهمگون بیماری موجب می شود برخی افراد نسبت به بیماری خود توجه جدی نداشته باشند.

شاهد افزایش بار بیماری کرونا هستیم

این فوق تخصص بیماری های ریوی با تاکید بر اینکه مراکز کرونا جای خالی برای بستری بیماران جدید ندارند، گفت: در شرایط کنونی مراکزی هم که مرکز کرونا نبودند به سمت بستری رفتند؛ چراکه شاهد افزایش بار بیماری هستیم.

هاشمیان با اشاره به اینکه اطلاع رسانی به مردم قابل قبول است، اظهار کرد: اکثر مردم ماسک می زنند اما نگران اقلیت هستیم، ضمن آنکه وزیر بهداشت هم به وضع جریمه برای افرادی که شیوه نامه ها را رعایت نمی کنند اشاره داشته است.

ادامه دارد ...

ارسال نظر: