عربستان دوست دارد برادران حریری به قدرت برسند

کدخبر: 2362205

یک چهره سرشناس لبنانی از تحرکات عربستان سعودی برای حذف نهایی سعدحریری و رساندن بهاء برادر ارشد وی به قدرت خبر داد.

ناصر قندیل سردبیر روزنامه لبنانی البناء گفت: سعدالحریری اعلام کرده است که عربستان سعودی آماده میزبانی از برادرش بهاء و نخست وزیران سابق در این کشور است.

به گفته قندیل، عربستان برای میزبانی از نخست وزیران سابق و دارالفتوای لبنان اعلام آمادگی کرده تا برادر ارشد سعد را رسما نخست وزیر لبنان اعلام کند.

از چندین ماه گذشته درگیری میان سعد حریری و برادرش یکی از سوژه‌های رسانه‌ای بود و طرفداران دو طرف بارها با یکدیگر درگیر شده‌اند.

نام بهاء‌الدین برای اولین بار بعد از ترور« رفیق حریری» نخست وزیر فقید لبنان در سال 2005 به میان آمد. وی به عنوان پسر بزرگتر رفیق حریری بعداز مرگ پدر عزم خود را برای ورود به صحنه سیاسی لبنان جزم کرده بود اما با دخالت صریح عربستان از قدرت کنار رفت و سعد حریری جایگزین پدر شد. در حالی که عربستان موضع خود را نسبت به سعد حریری بعد از وادار کردن وی به استعفا در سال 2018 تغییر داده و تلاش کرد تا بهاءالدین را به قدرت برساند؛ اما بنا به دلایل منطقه‌ای،بین‌المللی و محلی، از رسیدن به این هدف ناکام ماند.

در دو دوره گذشته سعد حریری برای تثبیت قدرت خود تلاش زیادی کرد؛ اما پس از استعفای وی که تحت فشار طرف‌های خارجی صورت گرفت، رئیس جریان المستقبل لبنان دیگر هیچگاه نتوانست جایگاه گذشته خود را پس بگیرد و اکنون نیز پس از ظهور دوباره برادرش و عزم او برای رسیدن به قدرت، آینده سیاسی سعد حریری بیش از هر زمان دیگری در خطر قرار گرفته است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: