انفجار تروریستی در شمال سوریه، هفت کشته بر جای گذاشت

کدخبر: 2362194

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در استان الحسکه واقع در شمال سوریه، هفت کشته و پنچ زخمی بر جای گذاشت.

در پی انفجاری شدید و تروریستی در شهر «رأس العین» در استان «الحسکه»، هفت نفر جان خود را از دست دادند. دو نفر از کشته شدگان کودک هستند.

این انفجار در ورودی جنوبی راس العین رخ داده است. «دیدبان حقوق بشر» منتسب به مخالفان دولت سوریه، این خبر را تایید کرده و از جراحت پنج نفر پس از وقوع این انفجار خبر دادند.

نیروهای تحت امر ترکیه، شمال استان الحسکه و شهر العین را اشغال کرد‌ه‌اند. آن‌ها مدعی‌اند که منطقه امنی را در مجاورت مرز ترکیه ایجاد کرده‌اند تا از نفوذ تروریست‌ها به داخل خاک کشورشان جلوگیری کنند.

دمشق ضمن محکوم کردن حضور نظامی ترکیه در سوریه، تاکید کرده است که آنکارا از برخی گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند. اتحادیه اروپا هم اعلام کرده که ترکیه اقدام به انتقال تروریست‌های جبهه‌النصره از سوریه به لیبی کرده است. آنکارا تروریست‌های حاضر در سوریه را تقسیم‌بندی کرده و برخی از آن‌ها را مخالف حکومت بشار اسد می‌داند.

ارتش ترکیه در سال گذشته طی عملیاتی موسوم به «چشمه صلح» این منطقه را از چنگ شبه‌نظامیان کُرد جدایی‌طلب خارج کرد و خود بر آن مسلط شد. ترکیه مدعی است که شبه‌نظامیان کرد سوری عامل این دست از انفجارها در سوریه است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: