عمان و سودان هم نزدیک به امارات و بحرین شدتد!

کدخبر: 2362118

یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد که به احتمال زیاد عمان و سودان هفته آینده عادی‌سازی کامل روابط خود با تل‌آویو را اعلام کنند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل منابعی از احتمال سازش قریب الوقوع سودان و عمان با تل‌آویو خبر داد.

وبگاه شبکه صهیونیستی «مکان» به نقل از روزنامه یاشده مدعی شد، آنطور که روند عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و مسقط نشان می‌دهد، هفته آینده سازش دو طرف اعلام خواهد شد.

معاریو در این خصوص ادعا کرده است که با وساطت آمریکا «ارتباطاتی در سطح پیشرفه» میان تل‌آویو و دو کشور عربی در جریان است.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از منابعی در این خصوص ادعا کرد که اعلام عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و مسقط هفته آینده اعلام خواهد شد و در صورتی «مشکلاتی فنی» رخ دهد، این اعلام به هفته پس از آن موکول خواهد شد.

اما معاریو به نقل از منابع یادشده در ارتباط با سودان نوشت که واشنگتن به سودان تعهد داده است که در قالب یک معامله و در مقابل عادی‌سازی با تل‌آویو،‌ نام این کشور را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خط بزند که «سودان با آن موافقت کرده است».

در همین ارتباط، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، روز گذشته، به نقل از منابعی خبر داده بود که سودان و واشنگتن به توافقی اولیه در خصوص سازش با رژیم صهیونیستی دست پیدا کرده‌اند؛ توافقی که خارطوم آن را مشروط به اجرای اموری کرده است.

در ادامه گزارش مکان آمده است که برخی منابع از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به شبکه صهیونیستی «کان» خبر داده‌اند که آمریکا در اعمال فشار بر قطر است تا این کشور نیز در مقابل لغو محاصره با تل‌آویو سازش کند.

اما یک منبع قطری در واکنش به این خبر به کان خبر داده است که دوحه این طرح را رد می‌کند و تمایل دارد که این مسئله از یکدیگر جدا شوند.

در همین ارتباط، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز روز گذشته به نقل از یک منبع در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که خواست نامش فاش نشود، از آمادگی دوحه برای سازش با رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: