حرکت خوبی را در زمینه گردشگری شاهد هستیم

کدخبر: 2362104

رئیس جمهور گفت: در طول این هفت سال اقدامات خوبی در زمینه بازگرداندن اشیاء تاریخی انجام شده است.

حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و میراث فرهنگی و گردشگری گفت: امروز بسیار خوشحالم در بیست‌وپنجمین افتتاح های هفتگی، پروژه‌ها در بخش میراث فرهنگی و ورزشی بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: در طول این هفت سال اقدامات خوبی در زمینه بازگرداندن اشیاء تاریخی شده است.

روحانی با اشاره به بخش هایی از گزارش وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اینکه طی ۷ سال گذشته در زمینه ساخت هتل رشد ۵۰ درصدی و در زمینه تخت های هتل ها و مراکز جذب گردشگر خارجی و داخلی رشد ۴۶درصدی داشته ایم و در زمینه جذب گردشگر از ۴ میلیون گردشگر به ۸ میلیون گردشگر رسیدیم، بسیار آمار ارزشمندی است.

وی گفت: ببینید چطور ورزش قهرمانی مردم را در پای تلویزیون می‌نشاند. بسیار افتخار می‌کنم بخاطر ورزش بانوان که نشان می‌دهد تبلیغاتی که علیه کشورمان انجام دادند بی اساس بوده است. زنان ما در مسابقات بین المللی با حجاب و عفت شرکت می‌کنند و قهرمان می‌شوند و این برای ما افتخار است. برای کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی ورزش و گردشگری بسیار مهم است.

روحانی تقویت ورزش عمومی و ورزش قهرمانی در کشور را نیز از دیگر اولویت های دولت تدبیر و امید طی ۷ سال گذشته برشمرد و گفت: ساخت استادیوم‌ها، هتل‌های ورزشی، پیست‌های مورد نیاز، امکانات و تجهیزات لازم برای ارتقاء ورزش کشور، اهتزاز پرچم ایران در مسابقات بین المللی و بردن نام ایران و نشان دادن توان و تکنیک ورزشکاران ما و از اینها مهم‌تر سلامت جوانان و مردم ما بسیار مهم است.

رئیس جمهور به گسترش ورزش بانوان در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: من به گسترش ورزش بانوان کشور بسیار افتخار می‌کنم. ورزش بانوان ما نشان می‌دهد تبلیغاتی که علیه ایران در طول سالهای گذشته انجام دادند، تبلیغات ناروا، ناصحیح و نادرستی بوده است.

روحانی تصریح کرد: اسلام دین آزادی و دینی است که صحنه فعالیت اجتماعی را در چارچوب اخلاق اسلامی برای همه آماده کرده و خانم‌های ما همه جا می‌توانند در علم، در دانش، در فعالیت سیاسی و در فعالیت اجتماعی حضور فعال داشته باشند که نمونه آن در صحنه انتخابات کشور است.

رئیس جمهور گفت: زنان ما در مسابقات بین‌المللی با عفت و حجاب اسلامی خود شرکت می‌کنند، پرچمدار هستند و قهرمان می‌شوند و این برای ما بسیار افتخار است. خانم‌های ما همه جا بحمدالله دوشادوش مردان برای آبادانی کشور تلاش و فعالیت می‌کنند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: